körkort

  • kak
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #26943 av kak
körkort skapades av kak
kan man bli av med körkortet vid depression/anorexi?
för liksom..kan man väl inte?
blev lite orolig eftersom dom ska utreda de..o j måste ha körkort..blir svårt annars.
vet inte om man kan fråga här men måste veta.
Mer
18 år 5 månader sedan #26945 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet körkort
ja, det kan man väl teorstiskt, men menar du att de ska utreda ditt körkort eller ditt psyke?

Varför skulle länssyrlsen fråga din doktor? Doktorn lär inte ta iniativet att meddela länsstyrelsen.
Mer
18 år 5 månader sedan #26948 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet körkort
Hej
Har ytterst svårt att tänka mig att depression och anorexia skulle påverka.
Lycka till
Mer
18 år 5 månader sedan #26954 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet körkort
Har ingen aning om hur du kör, själv kan jag vara ganska rädd ibland i trafiken och tycker inte om när folk blinkar med helljuset i onödan och tutar.

En liten tanke som kom till mig när jag läste det här:
Kan det hjälpa att ta körlektioner för att bli ännu bättre förare, så kan de inte tvinga av dig licensen, eller hur?

/Sofie
  • kak
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #26985 av kak
Svar från kak i ämnet körkort
ja kör bra asså..älskar o köra bil...men eftersom ja har 3 lob grejs eller va de e så måste dom utreda om ja e pålitlig eller nåt sånt.
fick ju behålla de nu fram tills dom kommer fram till nåt..
men ska lämna nåt intyg från nån psykiatriker..o då blev ja rädd att den kanske inte tycker ja ska ha nåt körkort.
Mer
18 år 5 månader sedan #26989 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet körkort
Detta är en drogfråga och inte en psykiatrisk fråga så anorexian o deppen tas inte upp, det är frågan om du är en fara för allmänheten eftersom du super såpass att polisen får ta hand om dig, hur vet man att du inte kör bil full, eller dagen efter, när du upprepat är så oansvarig och störande på fyllan?

Läs på vad socislstyrelsen tycker. Dessutom borde du redan vid först lobben tagit eget iniativ till kontakt med läkare. Jag tror du får bli nykterist, sluta helt att dricka, du verkar inte palla med det ändå.
Var positiv till att äta antabus vid förfrågan.

Inga problem att inte dricka, du är bara ung o dum o nu har du lärt dig, det är messet du måste få fram. Om körkortet är dig kärt.