Sover för mycket...

Mer
10 år 7 månader sedan #609137 av Erasee
Hur löser jag problemet att jag sover ända till 12:00 och somnar 24:00-alltså sover jag ca 11 timmar per dygn...
Jag såg på Doktors på tv4 - där sa dom att man skulle dricka 3 liter vatten per dygn och inte ha för lågt blodsockerhalt... :tänk
Mer
10 år 7 månader sedan #609139 av koi
Svar från koi i ämnet Sover för mycket...
Du behöver rutiner att följa. Något att göra på morgonen/förmiddagen. Gå till biblioteket och läs tidningen eller nåt om du inte har andra saker att göra.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 7 månader sedan #609141 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Sover för mycket...
Jag sover från 21-07 ungefär varje natt. Ibland sover jag även en timme på dagen.
Mer
10 år 7 månader sedan #609181 av JigsawJohn
Svar från JigsawJohn i ämnet Sover för mycket...
Jag sover ungefär lika länge som jag är vaken, alltså ett 12/12-timmarsdygn. Det funkar, och det verkar som att min kropp kräver det, för jag blir segare och tröttare och får svårare att koncentrera mig om jag sover i kortare intervaller.

Dock har jag ingen dygnsrytm, eller den är helt ur rytm. Vissa dagar somnar jag vid 24 och vaknar 12, andra somnar jag 3 och vaknar 15, och ibland vänder jag det helt upp och ner och somnar 9 och vaknar 21. Nätterna och mörkret lockar ständigt med kreativ energi och en vilja att leva. Sånt som inte riktigt finns på dagarna.
Mer
10 år 7 månader sedan #609185 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Sover för mycket...
sover 12 till 10
Mer
10 år 7 månader sedan #609315 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sover för mycket...
Hur länge vill du sova? Du skulle ju kunna försöka med väckarklocka, som ringer först kl 11. Sedan efter några dagar kl 10 och så fortsätter du tills du fått normal sovtid.