Sover för mycket...

Mer
10 år 7 månader sedan #609910 av JigsawJohn
Svar från JigsawJohn i ämnet Sover för mycket...
Tja, jag försöker ibland, med diverse olika knep. Men mitt problem är väl egentligen att jag skulle vilja ha en helt omvänd dygnsrytm. Men det skulle inte funka med samhället, om man sover tills affärerna stänger och när man har ett möte mitt på dagen så blir det "mitt på natten" för mig...

Men jag har kommit på en lösning! Alla kan vända på dygnet :D Så kan vi gå i skola, handla mat, jobba och träffa folk på natten istället och sova på dagarna! Eller...?

Önskedröm. :( Nä, jag vet inte vad jag vill göra med min dygnsrytm. Den får va som den är helt enkelt. Ibland går jag i otakt och ibland inte. Ibland rättar jag mig efter samhället, ibland struntar jag i det och gör som jag vill istället :P



P.S. Jag är hög på koffein. D.S.
Mer
10 år 7 månader sedan #609911 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sover för mycket...
Får man inte D-vitaminbrist då?
Mer
10 år 7 månader sedan #609914 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Sover för mycket...
Jag sover tolv timmar per dygn och får jag inte sova mina timmar mår jag inte bra. Ett tag sov jag sexton timmar per dygn men då var jag rätt sjuk..... sedan sov jag fjorton timmar något år eller två......

Min uppfattning är att man har det sömnbehov man har och att det inte är någon idé att mekka med det för man måste ändå sova för att må optimalt bra......

Det är egentligen en TRAGEDI att man sover så mycket men..... jag tänker inte så mycket på det - jag jobbar ju inte och där går åtta arbetstimmar plus lunch = nio timmar bort....... De här timmarna använder jag till att sova mer än mitt gamla sömnbehov på 6-7 timmar samt till att vara skör under dagen och behöva vila och/eller ta det lugnt.

Det är shittish att ha en psykisk sjukdom för det är så handikappande...... men man står ut...... får hitta guldkorn i tillvaron och hålla fast vid dem. :hjärta
Mer
10 år 7 månader sedan #609915 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Sover för mycket...
I början av min sjukpensionering, provade jag att vända på dygnet för att se hur det kunde vara. Det var sämre än att sova på natten och hålla igång större delen av dagen. Jag mådde sämre.

Nu sover jag från 22 till 10, vilket är lika mycket som Erasee. Tror jag behöver det för att känna mig utsövd. När jag tog 10 mg Abilify, sov jag 14 timmar per dygn. Kanske skulle jag minska sömnen till 10 timmar om jag kunde sluta med medicinen, fast det sistnämnda kan jag inte och jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra av tiden jag fick över! :neutral:

Erasee, se över medicinerna så du inte har för mycket. Då sover man mer. 12 timmar per dygn är ingen panik tycker jag som sover det.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
10 år 7 månader sedan #609922 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sover för mycket...
Lyckliga ni som kan sova länge. För mig blir det ofta bara en 5 tim sömn...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #609924 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Sover för mycket...
Ja det är sant...... det kan vara en blizz att kunna sova som en sten!