Hur ofta känner du rädsla?

Mer
10 år 4 månader sedan #635433 av Nissegossen
OK!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 4 månader sedan #635486 av wasp
Svar från wasp i ämnet Hur ofta känner du rädsla?
Bor i ett litet radhus, så jag har brevlådan uppsatt på en stolpe vid gång och cykelgatan utanför.
Mer
10 år 4 månader sedan #635554 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur ofta känner du rädsla?

isan skrev: Ibland när jag går till bussen efter att ha varit på min psykosmottagning möter jag en man som hälsar på mig, och jag säger "hej" tillbaka. Jag har ingen aning om vem det är, utan möter honom bara på väg till bussen. Kan det vara en från Viska kanske? :joker


Troligast är att du är väldigt lik någon han känner och att han därför hälsar på fel person egentligen.
Mer
10 år 4 månader sedan #635564 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur ofta känner du rädsla?
Admin1,
Ja, så kan det ju också vara!
Mer
10 år 2 månader sedan #650261 av Utomjordingen

Jag är jämt rädd (tror att det bottnar i för att människor har skadat mig sen barnsben), det är som jag ständigt måste vara på min vakt.


För så här står det i fakta tidningen som jag just nu håller på att läsa:

"Dålig barndom syns i hjärnan!

"De som har vanvårdats som barn är oftare oroligare än andra och ständigt på sin vakt. Med vanvård menas här fysisk och psykisk misshandel, men också försummelse."

"Vanvård i barndomen försämrar kopplingar mellan olika delar av hjärnan och därmed förmågan att hantera rädsla."

"... nyinlärning blir sämre..."

Med andra ord, det finns kopplingar ända sen barndomen att man ständigt är på sin vakt.
Mer
10 år 2 månader sedan #650262 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ofta känner du rädsla?
:tummenupp