Hur ofta känner du rädsla?

Mer
10 år 4 månader sedan #634910 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Hur ofta känner du rädsla?
Admin:

Ja, det är KBT mot social fobi. Terapeuten är nyutbildad med psykolog-utbildning och verkar mycket bättre än den träbock till psykolog jag träffade tidigare.
Jag fick den på psykosmottagningen som jag har kontakt med.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
10 år 4 månader sedan #635085 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur ofta känner du rädsla?
Vissa antidepressiva har effekt mot socialfobi, men alla får inte effekt.
Mer
10 år 4 månader sedan #635108 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ofta känner du rädsla?
Cipralex hjälpte inte mot social fobi, tyckte jag.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 4 månader sedan #635120 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Hur ofta känner du rädsla?
När man har social fobi tror man att man måste bete sig på ett visst sätt, men när man gjort bort sig lite i sociala sammanhang och märker att man överlever och kanske tom kan skratta åt det... då är det rätt lugnt att vara i sociala sammanhang sen! Det är bara att vara som man är! Man lägger märke till att även andra är obekväma i sociala sammanhang och det kan ju va en tröst... :grandpa
Mer
10 år 4 månader sedan #635121 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ofta känner du rädsla?
Ja, man ska träna sig i att göra bort sig. :tummenupp
Mer
10 år 4 månader sedan #635151 av Nissegossen
Men hallå, man ramlar när man försöker sig på att gå som liten, det är en sak man lär sig och det snabbt! Så det där med att göra bort sig, är bara att lyssna på vad mer erfarna har gjort samt vad de som inte är så kluriga i huvudet gör och inte göra om samma eller liknande dumhet. Det är lite som att lära sig att gå. Samt att inte vara rädd för det. Man gör många misstag om man är rädd.

Man känner sig själv på andra! :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum