Lösningen till sena morgnar

Mer
9 år 7 månader sedan #691466 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lösningen till sena morgnar
ja det må jag säga att det är tidiga morgnar för dig admin. På seroquel var jag som en klubbad säl, sov 16h varje dygn. Då tog jag 300mg.

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 7 månader sedan #691495 av Nissegossen
Det räcker med en quetiapin på 25 mg för att jag numera skall sova och få 8 timmars sömn

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 7 månader sedan #691830 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lösningen till sena morgnar
Jag skulle aldrig sova 16 timmar på 300 mg Seroquel. På 150 -200 mg sover jag 5-8 timmar bara.
Mer
9 år 4 månader sedan #708425 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lösningen till sena morgnar
Sena morgnar, ett problem som återkommit. Den nya lösningen är att ha alarmet i köket så jag får gå genom mitt rum, genom hallen och in i köket för att stänga av det. Förhoppningsvis är jag så pigg då att jag inte går och lägger mig igen.

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 4 månader sedan #708449 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lösningen till sena morgnar
Inte nog med det så har jag lagt telefonen i skåpet längst upp i köket så jag måste först hämta en stol för att nå upp och kunna stänga larmet. Måste va det perfekta sättet att vakna, lite aktivitet på morgonen :)

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 3 månader sedan #713254 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lösningen till sena morgnar
Vilket funkade dåligt...

Men nu har jag kommit upp tidigt 5 dagar i sträck. Jag har en timer som sätter igång fyra lampor en halvtimme innan mitt larm ringer. Sen vaknar jag till musik, så jag kan ligga och lyssna på musiken i 10-15 min och vakna till, för att sen gå upp. Detta tycks vara det bästa sättet för mig att komma ur sängen. Det är också en form att mjuk uppstigning.

Anchored in Christ ✟