Lösningen till sena morgnar

Mer
9 år 10 månader sedan #672568 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lösningen till sena morgnar
Vi får se, jag ska i alla fall försöka med det här. Kanske provar grönt te istället för kaffe också.. Återkommer med resultat.

Katt vore trevligt, men jag känner att jag binder mig för mycket med husdjur.

Anchored in Christ ✟

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
9 år 10 månader sedan #672576 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Lösningen till sena morgnar
Ja, det är ju ett ansvar...
Mer
9 år 10 månader sedan #672581 av koi
Svar från koi i ämnet Lösningen till sena morgnar
Jag har min väckarklocka som ringer varje kvart i en timma. Men jag brukar vara vaken när andra har ringt.
Mer
9 år 7 månader sedan #691365 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lösningen till sena morgnar
Sedan jag tog antidepressiva har jag kommit upp på morgnarna. Även nu efter jag slutat med dem så kommer jag upp. Jag kanske mår bättre. Jag har satt mål att gå upp varje morgon kl.7 oavsett helg eller ej. Jag tycker det är ett bra sätt ge kroppen rätt dygnsrytm. Sen gör det inget om man tar en kortare tupplur vissa dagar. Jag kör också med koffein varje morgon, det kanske också hjälper upp mig.

Vanligt är det att på morgonen så går jag upp tar mina piller, lägger mig i sängen igen och har ett alarm som ringer en kvart senare. Sen pillar jag lite på mobilen, kollar viska bl.a. Så piggnar man till lite. Och när det andra larmet ringer då är jag redo att gå upp.

Glömde säga att jag beger mig till kyrkan varje morgon kl.8 för bön. Tror det också hjälper, då går man ju upp av någon anledning. Svårt att komma upp när enda anledningen är just att man vill få bättre dygnsrytm.

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 7 månader sedan #691366 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lösningen till sena morgnar

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 7 månader sedan #691460 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lösningen till sena morgnar
Mitt problem har alltid varit att jag vaknat för tidigt vid 3-4 tiden och aldrig att jag sovit för länge. Förra veckan tog jag av misstag 250 mg Quetiapin istället för 150 mg och det gjorde att jag sov ovanligt länge kl 8, men min pappa ringde och väckte mig för annars hade jag nog sovit ännu längre.