Hur mycket oroar du dig?

Mer
8 år 9 månader sedan #756032 av Kiwi
Svar från Kiwi i ämnet Hur mycket oroar du dig?
Admin 1:

Tack for raden. Jag ska forsoka kontakta och se hur mina mojligheter ar i Sverige.
Mer
8 år 9 månader sedan #756270 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur mycket oroar du dig?
Du har ju jobbat i Sverige och haft hyfsad lön säkert. Det borde kunna göra att du får hyfsad ersättning här. kan vara värt att kolla upp. I Sverige är det så att har man låg sjukersättning så kan man få upp till 93 % av hyran i bidrag, så det är viktigt att vara medveten om.
Mer
8 år 9 månader sedan #757905 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Hur mycket oroar du dig?
10
Mer
8 år 9 månader sedan #757907 av notwoodstock
Jorhavande nattvaken undrar? :hallo :?:
Mer
8 år 9 månader sedan #757947 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur mycket oroar du dig?
Här kan man mäta ångest vid schizofreni G2 Ångest från PANSS-testet:

Minimal = Tveksamt och nästan normalt.
Mild = Uttrycker någon oro, överbekymmer eller rastlöshet, men inga effekter på kroppen eller beteende.
Moderat = Klara symptom på nervositet, som visar sig genom milda kroppsliga effekter, som små handdarrningar och ökande svettning.
Moderat svår = Allvarliga problem med ångest, som har signifikant effekt på kropp och beteende, som ökad spändhet, dålig koncentration, hjärtpåverkan eller störd sömn.
Svår = Nästan konstant rädsla kopplad till fobier, markant rastlöshet och många olika effekter på kroppen.
Extremt = Livet är allvarligt störd av ångest, som finns nästan konstant och vid tillfällen når panikstadiet eller panikattacker.

Ångest kan kanske vara ett förstadium till paranoia/vanföreställningar, så det kan vara bra att bli kvitt ångest.
KBT mot ångest kan vara bra om man har stora problem med ångest.
Mer
8 år 7 månader sedan #772879 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Hur mycket oroar du dig?
Jag oroar mej vad psykiatrin skriver om mej i journalen. Jag har läst en bit och jag tycker den e skrämmande.