Hur ofta vänder du på dygnet?

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1095241 av Utomjordingen
Det var väl hösten år 2014 som jag vände på dygnet ofta - hamnade sen på psyket, till slut!
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095370 av Admin1
När sömntiden förskjuts kallar man det för dygnsrytmstörningar (kan vara insomning kl 3 på natten och sedan normal sömn i 7-8 timmar). Sömnmedicin används ej, men melantonin, ljusterapi och minskad sömn. Höga doser antipsykotika lång tid kan ge svagare dygnsrytm.

www.viska.se/sjalvhjalp/soemnproblem
Mer
5 år 6 månader sedan #1095372 av memphis
En fördel med att ha hund är att man inte kan vända på dygnet. För att hunden måste få sin nattsömn, 8 timmar precis som vi. Så det är bara att gå och lägga sig! :)
Mer
5 år 6 månader sedan #1095373 av Miika
Vänder aldrig på dygnet, sover gott på Klozapin
Mer
5 år 6 månader sedan #1095404 av Richard
Nu har jag typ vänt på dygnet. Jag har suttit o programmerat långt in på morgonen de senaste 2 nätterna, sen sovit till typ 13:30, som jag gick upp idag. Folk har ringt o frågat om jag är ok, eftersom jag inte visat något livstecken från mig på typ Facebook. Har endast suttit med kodandet. Idag bestämde jag att jag måste ta en paus, o ska lägga mig i tid ikväll. För i morgon ska jag till Helsingborg.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095421 av Nissegossen
Det går inte man måste ha sömnrutiner som ger en strukturerad sömn. Nu mer är jag mycket observant inför att sova bara för det kommer mycket ont om man har många vaknätter, risk för psykos om man inte har en strukturerad sömn. Det att man inte sover är det psykos varning på

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum