Jag orkar inte leva längre

Mer
5 år 8 månader sedan #1078618 av Miika
Svar från Miika i ämnet Jag orkar inte leva längre
Oftast mår man bättre med tiden, som Admin1 skrev
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1078634 av Utomjordingen
mrsearlgray, kan du inte manipulera ditt dåliga mående som verkar mer eller mindre akut? Förstår du ens om/att man kan manipulera sin känsla från självmord till överlevnad?
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1078635 av Pg
Svar från Pg i ämnet Jag orkar inte leva längre
Det är enklare om man fokuserar sig på det inre och inte det yttre. Vissa filosifier säger att man ändå inte kan bli lycklig av de yttre tingen utan lyckan kommer inifrån. Gör saker som gör dig lycklig inombords och tänk inte så mycket på de yttre tingen.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1078638 av Utomjordingen
Inifrån - i helvete heller när jag har satans ljud inne i mitt huvud sen våren 1990. Den har plågat mig och jag måste manipulera känslan att någon gång vara en stund lycklig!

Levt I Den Inre Verkligheten större delen av mitt liv och jag lider om jag inte får manipulera mina känslor så jag orkar leva.... .
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1078640 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jag orkar inte leva längre
@mrsearlgray:

Förstår det är tufft. Din älskade väljer att vara med dig av någon anledning som du kanske inte själv ser just nu. En sak vet jag och det är att det alltid kan komma förändringar till det bättre. Att ge upp och ta sitt liv är alltid den sämsta lösningen. Jag tror att det vore bra om du hittar någon enkel syssla du kan göra och inte tänka på att ta så stora steg. Hittar du något litet du trivs med som fungerar så får du något att stå på som kan hjälpa dig att må bättre. Jag ska be för dig.

/P

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 8 månader sedan by Zoidar.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 8 månader sedan #1078657 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jag orkar inte leva längre
Om man lyssnar på slutet, så är ett mansnamn nedplitat? Kan hända att hon redan satt sina planer i verket, och att detta är en sörjande sambo?

Hur kan man som anhörig sörja men ändå gå vidare, det går inte en del av en själv dör obönhörligen! Ja, du får stöd av oss, men bli lite tydligare med vad för sorts hjälp du behöver?

Vars är världen på väg?