Två liv

Mer
5 år 8 månader sedan #1079198 av Inwatto
Två liv skapades av Inwatto
Jag sover 11 h/dygn. Drömmer mycket på natten. Det har blivit så mycket drömmar, att jag funderar på om det är ett andra liv jag lever på natten. Har t ex varit på en militärskola i drömvärlden, något jag inte varit i verkligheten. Och i drömvärlden jobbar jag fortfarande, fastän jag varit hemma i över 18 år. Men, jag får ju ingen lön för nattmödan; varje arbetspass är ju ca 10 minuter bara, p g a att man bara drömmer kortare stunder. Och det där med tid är mycket suddigt i drömvärlden.

Det konstiga är, att jag tycker mig vara en person med erfarenheter av militärskola för jag har ju varit där så mycket! Ska man se det som ett andra liv?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 8 månader sedan #1079200 av Geta
Svar från Geta i ämnet Två liv
Det kan vara minnen från tidigare liv.
Mer
5 år 8 månader sedan #1079202 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Två liv
Det tror jag inte gäller mig att det skulle vara minnen från tidigare liv - har bara levt ett liv. Frågan är om drömlivet ska räknas som ett eget liv...

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 8 månader sedan #1079203 av Geta
Svar från Geta i ämnet Två liv
Har du sett mycket film och läst många böcker om militärliv. Är det något som fascinerar dig?
Mer
5 år 8 månader sedan #1079205 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Två liv
Nä, dagtid sysslar jag inte med militära saker. Men, har gjort lumpen för många år sedan, så lite vet jag ju om hur det kan vara att gå i grönkläder. Tydligen återvänder jag i drömmen till den världen. Men, ska man räkna det som ett liv?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 8 månader sedan #1079208 av Geta
Svar från Geta i ämnet Två liv
Kan det vara lite av mardrömmar?