Två liv

Mer
5 år 8 månader sedan #1079299 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Två liv
Ingen vill tydligen besvara min fråga. Varför jag drömmer som jag gör, är en annan sak.

Får väl försöka hitta svaret på min fråga själv då. Den är så pass svår, att jag tyckte den kunde ventileras på ett diskussionsforum, men här finns tydligen ingen som klarar att hålla sig till ämnet.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 8 månader sedan #1079304 av krokus
Svar från krokus i ämnet Två liv
Inwatto,

Angående "Mr Robot" är det som att huvudpersonen lever två liv.

Men jag tror inte att drömmarna kan klassas som ett till liv. Menar du att livet i drömvärlden är som en annan dimension?
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1079309 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Två liv
Krokus,

jag har sett hela säsong 1 av Mr Robot, och tyckte den var spännande och bra. Han lever med kraftiga hallucinationer och det gör det svårt för honom att ha ett normalt liv. Kanske kan man se det som att han lever två liv, ja.

Håller med dig om att drömlivet, som ju alla har, inte är ett separat liv. Det är snarare en roll man har i olika drömmar. Arbetslivsrollen kan man ha i drömmen fastän man saknar den i verkligheten. Skolbänksrollen är en annan.

Däremot kan man säga att man, om man har en tung diagnos som t ex schizofreni, så har man två liv: ett liv som frisk (barndomen) och ett liv som sjuk (vuxentiden). Där debuterar sjukdomen sent i livet, och man hinner leva som andra en tid innan man blir sjuk och får anpassa sig till det.

Om drömvärlden är en annan dimension, får vi diskutera i en annan tråd.

Prata inte med hat i munnen!
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Inwatto.
Mer
5 år 8 månader sedan #1079310 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Två liv
Du har pm Inwatto

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 8 månader sedan #1079319 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Två liv
I mitt andra s.k liv, är jag också hsk! Jag tänker långsamt och kan aldrig hitta tillbaka till den tråd jag tycker borde finnas i den världen, har där ett otroligt dåligt lokalsinne, i den här världen återkommer saker, men i den andra så förbyts skeendet hela tiden, dem lovar men håller tunt!

Jag tror i mitt egocentriska värld, att väldigt många får ta del av information, antingen det sker i den här världen eller i nästa? Schizofreni anses ju kluvet, men dem säger icket, men jag tror jag har flera identiteter? Men jag vet inte vilket som är gällande i min kommunikation med omvärlden?

Men vem står i händelsernas centrum, den frågan har jag forskat rejält i! Men finner nog inte svaret varken inom matematik eller filosofi? Andevärlden vågar jag inte besöka på riktigt! Så svaret blir nog mest troligt google bildsök, men då måste dem förändra algoritmerna eller resultatet av det man egentligen söker efter?

Det är mest troligt att det riktiga svaret bara är få förunnat?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 8 månader sedan #1079322 av wasp
Svar från wasp i ämnet Två liv
Algoritmer ger inte svaret på allt! Sluta älta det gamla, tänk inte ordet om. Tänk så lätt allt varit om inte ordet om existerat! En gång i tiden när Al Gore var vicepresident fanns det Al Goritmer på nätet! De gjorde narr av honom!