Problem med stress i kroppen

Mer
5 år 7 månader sedan #1091492 av Melody
Svar från Melody i ämnet Problem med stress i kroppen

Carmen Al Kebab skrev: Vår, då är det exakt den som gör att du får stress i kroppen och psyket.

Jag har själv testat Abilify och det är som att dricka 10 koppar kaffe... Helt hopplöst.

Testa Risperidon istället... Den ger dig en ämnesomsättning på 1750 kalorier/dygn, men det är en OK medicin i alla fall.

Ta 3 sprutor varje 12-18 månader och sedan en tablett per dag... Osv.


Ok ska fråga läkaren. Tack för svaret.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091494 av Geta
Svar från Geta i ämnet Problem med stress i kroppen
Abilify kan ge rastlöshet.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091495 av Carmen Al Kebab
I all välmening Vår... Psykiatriker har ingen empati för dig, dem ljuger ganska ofta om mediciner för att medicinen ska framstå som bättre än den är... Du måste vara expert på antipsykotika + tvinga fram dem den medicinen du vill ha... Kolla på Fass om biverkningar.

Du kanske inte får den medicinen vid första mötet, men om du går dit varje vardag och var jävligt jobbig mot dem så kommer du vinna... Så har jag gjort och det har alltid funkat... Trötta ut dem ordentligt så kommer de lyda dig i framtiden också.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091498 av Geta
Svar från Geta i ämnet Problem med stress i kroppen
Abilify släpper fram känslor. Det är det som är bra med den antipsykotikan.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091529 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Problem med stress i kroppen
Inre stress, oro kan vara ett gissel. Jag fick enorma myrkrypningar Abilify, så den fungerade inte för mig. För övrigt har jag kämpat med inre stress i 8 år. Det bästa vore så klart om man blev fri genom bön, annars tror jag det kan hjälpa med rätt örtpreparat.

Anchored in Christ ✟

  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 7 månader sedan #1091530 av Lester
Svar från Lester i ämnet Problem med stress i kroppen
Ja jag har märkt att abilify påverkar känslor, men den har en selektiv effekt och känslorna blir inte naturliga och vissa känslor låser den fast från att leva fritt i ett naturligt flöde! Jag tog abilify i fyra år och när jag slutade var mitt bästa beslut låt för i helvete mina känslor vara som dom är och inte är! Varför ska man ta en medicin som tar bort vissa känslor och ökar andra? Geta....