Social ångest

Mer
5 år 6 månader sedan #1102318 av Kattis35
Social ångest skapades av Kattis35
Hej jag Har schizo affektiv syndrom och känner i perioder att jag får ganska stark social ångest som gör att jag t.e.x. undviker att gå till affären den dagen eller skulle vilja göra saker men undviker pga. Ångest. Är det fler som känner som jag eller har den problematiken? Jag funderar på ringa läkaren för att få nåt ångest dämpande för detta men kan tyvärr inte äta tabletter som gör att jag ökar i vikt som t.e.x. setralin som ja.ätit förrut. Har ni något tips på medicin som ni äter för detta ??? Funderar på att ringa imorgon. Kram på er!
Mer
5 år 6 månader sedan #1102322 av Miika
Svar från Miika i ämnet Social ångest
Välkommen till Viska!
Det finns ju mildare mediciner som Lergigan och Theralen. Värt att testa
Mer
5 år 6 månader sedan #1102324 av Vierja
Svar från Vierja i ämnet Social ångest
Har samma problematik.
Kan ingen bra sätt att undvika få ångest. Men medans man är ute hjälper det att distrahera sig.
Typ musik, försöka tänka/planera saker man ska göra under dagen osv.
Funkar nog med vad som helst som gör att du slutar ta in för mycket intryck från omgivningen.
Tar inte ångestdämpare, så kan inte rekommendera någon medicin.
Mer
5 år 6 månader sedan #1102342 av Geta
Svar från Geta i ämnet Social ångest
Hej och välkommen!

Jag har diagnosen schizofreni men jag får ingen ångest där jag kan vara anonym som i affären, på bussen eller i en publik. Min ångest kommer när jag måste ha personlig kontakt med någon.
Mer
5 år 6 månader sedan #1102375 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Social ångest
Kattis hej och välkommen. Alternativ åtminstone istället för benzo överdödligheten på den är mycket stor, låt helt enkelt bli den så överlever du och kan berätta för dina ev barnbarn jag fyllde i Augusti 68 år.

Alternativet är lagerblad finns även som te sökvägen är bränna lagerblad scrolla ned
stegforhalsa.se/bekampa-angest-med-en-ur...ig-kur-pa-lagerblad/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 6 månader sedan #1102376 av idefix
Svar från idefix i ämnet Social ångest
Jag äter SNRI-antidepressivat Venlafaxin i låg dos mot ångest. Fungerar bra för mig. Jag har inte gått upp i vikt av Venlafaxin, däremot av de olika antipsykotika som jag ätit tidigare.