Social ångest

Mer
5 år 6 månader sedan #1102377 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Social ångest
Jag själv använder dem när gäster skall komma hit, då det skapar harmoni folk slappnar av och känner trivsel i lägenheten en känsla av att känna sig som hemma.

Då bränner jag lagerblad jag gör det i en ljusbehållare avsett för att varmhålla en kastrull på bordet det är avsett för ett värmeljus. Däri droppar jag sedan i en olja med essens köpt på hälsokosten mynta eller annan det gör ett enkelt doftljus man väljer ju vad man själv tycker om.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1102380 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Social ångest
hej, om jag har ångest så hade undvikit en situation som förvärrar ångesten. Får ångest ibland, har venlafaxin, haft i många år, men har lite effekt av den när ångesten ramlar på. Quetiapin är bättre på att hålla ångesten på avstånd samt förminska den men biverkningarna trötthet, ökad aptit, problem med magen gör att den faller bort, tar den vid behov ,eftersom ångesten dyker upp ibland och även om den inte är av den behagliga sorten så hade det varit värre att leva med om den hade varit mer frekvent. Tror det är lite ofrånkomligt att ha sjukdomen schizofreni (shizoaffektiv) utan att även drabbas av ångest ingår väl i paketet så att säga.
Mer
5 år 6 månader sedan #1102387 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Social ångest
Tänk positivt. Att det finns hjälp att få. Det finns olika mediciner beroende på vilken diagnos du har. Jag hade en läkare en gång från psykiatrin som ville ge mej sju olika sorters diagnoser bla depression. Sa att jag klarar inte av det. Jag brukar gå till affären, sova, äta när jag har ångest. Beros också på vad man äter. Jag har fina bilder i min målarbok som jag brukar titta på ibland. Borde kanske träna mer men jag orkar inte.
Mer
5 år 6 månader sedan #1102398 av krokus
Svar från krokus i ämnet Social ångest
Några tips för att minska ångest i mataffären:
Musik i hörlurar
Solglasögon
Självscanna

Eventuellt även medicinen Lyrica, den funkar tyvärr inte för alla. Jag tar Stesolid mot kraftig ångest.
Mer
5 år 6 månader sedan #1102401 av Geta
Svar från Geta i ämnet Social ångest
Ja, självscanna är ett bra tips. Vi hade ett butiksbiträde tidigare som var tvungen att kommentera vad man lade upp på rullbandet. Till exempel kunde hon säga att jag ser att du gillar dajm.
Mer
5 år 6 månader sedan #1102403 av krokus
Svar från krokus i ämnet Social ångest
Mona Sahlin har nog fått höra att hon gillar Toblerone ett antal gånger.
:bravo: