Det lutar åt att det blir en sömnlös natt...

Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1112413 av Nissegossen
Försök alltid att hela tiden ha en överenskommelse med behandlande läkare Pal (person ansvarig läkare) att vid ett närmast maniskt tillstånd som föregår psykosen om hur mycket medicin man får ta utav för min del ett gammalt depå preparat om hur mycket man får ta utan att först rådgöra med Pal då också om hur mycket man får ta utav sedativa mediciner. Somnar ni inte på natten och följande dag går psykoslarmet för mig och påföljande kväll tar jag så mycket utav min medicin mot psykoser, det blir en extra dagsdos av den och så mycket extra av sedativa mediciner som jag får lov till. Kan jag ändå inte somna på grund av att man inte kan somna trots att man är trött för man får inte ro för rösterna sätter jag på mig hörlurar på maxvolym och sjunger med i musiken i min tanke, då har de ingen chans att nå igenom, man märker inte att man somnar utan man vaknar på morgonen med högsta volym på hörlurarna, men man har sovit och man vaknar till en helt vanlig dag, av början till psykos är därmed hävd.

Sover man inte psykakuten direkt för inläggning mot psykos. Detta har gjort att jag nu inte varit inlagd för psykos sedan årsskiftet 1986-1987

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 4 månader sedan #1112705 av Admin1
När jag använde Risperdal 1 mg och sov dåligt tog jag 2 mg till natten och sedan sov jag helt normalt efter det. Räckte med enbart 2 mg en natt.
Mer
5 år 4 månader sedan #1112709 av Richard
Helsjukt...

Somnade runt 20:00 igår, men vaknade 01:00 o gick upp o fortsatte städa... Sov mellan 10 o 12 idag också, sen upp igen o fortsätta... :dans
Mer
5 år 4 månader sedan #1112713 av Geta
I natt hade jag en sömnlös natt. Gick upp och tog på mig varma kläder och drack kaffe. Då somnade jag framåt morgonen.
Mer
5 år 4 månader sedan #1112744 av Nissegossen
Efter en natt med ingen sömn, brukar jag somna vid 05.00

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 månader sedan #1122115 av Richard
Vaken hela natten nu igen... Brukar hända när jag ska upp tidigt. Brukar gå upp 11:30, men på fredagar 08:45. Kommer att bli sjuk imorgon, hade tänkt köpa mig en flaska sprit, gin tror jag. O efter sömnlösheten brukar jag få lättare psykos... Men tillsammans med alkoholen blir det nog lagom festligt...