Vad gör er deprimerade?

Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1115499 av Zoidar
Vad är det som brukar vara orsaken? Vet du?

Jag tror det är negativa tankar som jag inte hinner uppfatta som kommer i mitt undermedvetna. När jag hinner "fånga" dem rör det sig oftast om existensiella frågor, tankar om hopplöshet, att jag inte kan lösa världens problem, att hur jag än gör är det omöjligt, att det inte finns någon lösning, att allt kommer sluta illa o.s.v.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 4 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 4 månader sedan #1115502 av Maxjohan1983
Att jag inte kommer bli framgångsrik och måste leva ett helt liv på sjukersättning utan att inte ha satt ett spår. Det är den enda tanken jag har som ibland då jag är trött kan göra mig deprimerad.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1115504 av Utomjordingen
Värst är nog för mig testbildljudet inne i huvudet - alltså alla mina psykiska symptom gör mig djupt deprimerad.

300


"En testbild är en speciell signal som TV-kanaler sänder när inga reguljära program går, men sändaren ändå är aktiv. I de flesta kanaler används en testbild som utgår från Philips PM5544, som visas på bilden här intill. Den här klassiska testbilden skapades 1966 av dansken Finn Hendil."

"Wiki"
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 4 månader sedan #1115534 av wasp
Svar från wasp i ämnet Vad gör er deprimerade?
Det grå vädret och mörkret gör mig deprimerad. Mår sämre november-början av mars, sen lever jag upp!
Mer
5 år 4 månader sedan #1115571 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Vad gör er deprimerade?
Det är oftast efterdyningar efter min första psykos.

/Dave
Mer
5 år 4 månader sedan #1115574 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad gör er deprimerade?
Efter en psykos kommer det en depression som ett brev på posten.