Allvarliga sömnproblem

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1207243 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Allvarliga sömnproblem
Så du är alltså ofta vaken om nätterna, IngeF? Har du sömnmedicin? Tröttande medicin?
Mer
4 år 4 månader sedan #1207387 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Allvarliga sömnproblem
Om man är nära psykos så är ofta sömnen dålig. Vid psykos är dopaminet förhöjt och dopamin är uppiggande och stör sömnen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1207389 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Allvarliga sömnproblem
Jag själv är inte nära en psykos. I våras när jag fick vård hade jag varit vaken fem nätter i streck. Jag sover nästan varje dag, men kan bli på morgnar. Då blir det bekymmer, för senast runt 12 måste jag vara i mataffären. Jag är ofta trött på förmiddagarna.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207578 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Allvarliga sömnproblem
Vilken tid på kvällen tar du Clozapinet? 30 minuter innan du lägger dig borde vara en bra tid.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207641 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Allvarliga sömnproblem
Jag har ett problem. När jag tagit tabletterna för att sova jag tar dessa Quetiapine 100mg/natt
Alemazin 1 st tablett, den går istället för 4st 5mg Theralen och senaste veckan har jag inte tagit någon Akineton vilket 2st på morgon 2mg likadant till lvällen jag har också Lergigan vad nu dosen är 1 st på kvällen till problemet, det är att jag är redo för att somna men jag får ingen luft är tvungen att andas med munnen öppen vilket gör mig muntorr och kan inte ligga ned. Problemet kvarstår om jag sätter mig upp men där somnar jag. Dagtid inget problem alls

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1207854 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Allvarliga sömnproblem
Om man tar Lergigan varje kväll för sömnen avtar effekten efter 3-4 dagar och man måste göra uppehåll en natt för att få effekt. Kanske bäst att hoppa över Alimazin och Lergigan och bara använda Quetiapin.