OCD

Mer
4 år 5 månader sedan #1201199 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet OCD
Min terapeut säger ja har grymt mycket tvång. Sitter o räknar på klockorna o försöker synkronisera dem alla o se hur mycket exakt som skiljer dom. Gör allt efter samma rutiner varje dag varje vecka, prick 19:30 tar ja medicin, prick 19:05 lagar ja gröt, 11:50 stiger ja upp o.s.v Sen river ja sönder alla sårskorpor ja har när ja gått o lagt mig. Kollar även spisen kanske 4 ggr innan ja går o lägger mig, o dörren, o lite annat. Men tror inte de räknas som OCD så mycket för det begränsar mig inte så mycket, tar kanske 5 minuter extra på kvällen. Blir grymt stressad om nån av rutinerna bryts.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201212 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet OCD
Vissa antidepressiva har effekt mot OCD.
OCD kan ibland vara en biverkan av nyare antipsykotika t.ex Clozapine.
Läs mer om OCD här:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...och-tvangshandlingar
Mer
4 år 5 månader sedan #1201219 av Clean
Svar från Clean i ämnet OCD
Ja och sen även antidepressiva som jag äter kommer jag aldrig sluta med mot OCD bland annat för. Ja såklart finns det hopp det är lättare än vad man tror när man har tagit sig igenom och då kan man skratta åt det.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201278 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet OCD
Jag vill att höger fot ska komma först upp när jag går i trappor. Kan stanna och byta fot om jag märker att vänster kommer att komma upp först. Räknas det som OCD?
Mer
4 år 5 månader sedan #1201279 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet OCD
Tvångstankar innebär "Tänk om" tankar! Jag har haft sexuella tvångstankar att jag är Bisexuell, men mår dåligt av det. Handlar nog mest om "Tänk om" andra tycker det. Jag är nog hetero men inbillar mig en massa skit.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201303 av Clean
Svar från Clean i ämnet OCD
Ja Fantasio det är OCD.