Sover bättre med öppet fönster o tågljud

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1300990 av Pimed
Hur stor etta då? Jag har en väninna som har en liten etta i det sk finare området salabackar och betalar en hyra på 3200 kr. Det är ett bra pris på hyra att betala särskilt i sånt fint område. Jag förstår inte hur din hyra kan vara mellanklass? Gäller det lägenheter som ligger centralt? Jag funderar på att skaffa lägenhet centralt i äldre åren. Men än så länge vill jag bo ute i skogen. Jag behöver det verkligen. Jag har mestadels i mitt liv bott centralt. Så jag behöver en paus att ordna upp paniken inom en och finna lugnet och balansen. Vilket skogen ger.
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300991 av Cosmos
Oj, det var billigt! Måste vara en liten etta och att den inte är fixad än. Nu när lägenheterna i Salabackar renoveras hamnar hyrorna betydligt högre än idag. Jag bodde i Salabackar under många år men efter en traumatisk separation hade jag behov att börja om från scratch någon annanstans.

Jag vill inte flytta mer, har fått nog av det. Nu har jag ett krypin på femte våningen, lugnt och skönt med nära till allt. Det får duga.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1300993 av Pimed
Jag har inte haft så mycket kontakt med henne på sista tiden därför visste inte om renoveringen. Hon kunde ringa mej 30 ggr på en dag. Vilket gav mej psykbryt. Människor blir besatta av mej. Hade en stalker flera år när jag bodde i sthlm därför flyttade till Uppsala sedan fick jag ingen hjälp i sthlm. Uppsala har juh bästa psykosvården i landet. Men den här stalkningen som pågick i flera år gjorde i samband med rättspsykiatriska gjorde mej till narcissist av ren självbevarelsedrift. Sedan har jag även två till allvarliga diagnoser schizofreni och borderline. Sist ADHD. Det skapar mycket lidande som jag bedövar med alkoholen och droger. Mestadels avskyr jag och hatar mej själv. För jag gör fel hela tiden. Jättejobbigt.

Men du vet juh själv som har flera olika former av ångestsjukdomar och annat. Har du schizofreni som diagnos?
Mer
3 år 5 månader sedan #1300994 av Cosmos
Nej, jag har diagnosen schizoaffektiv psykos d v s jag har en bipolär komponent också.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1300995 av Pimed
Vad jobbigt med svängningar i humöret! Det kan jag relatera till med min borderline där jag har oxå svängningar. Det är väldigt frustrerande. Jag kan hata någon för nästa sekund dyrka marken den går på. Jag kan bli rätt så elak. Men jag tror det är en social sjukdom i kombination på mina och andras energier.
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301023 av krokus

Pimed skrev: Men herregud! Varför stod du inte tillräckligt länge i kön i tid så du kunde välja och vraka och få billigare hyra som ålderspensionär?

Jag har stått i både Uppsalas bostadsförmedling och Stockholms bostadsförmedling sedan 2006. Men nu vill jag inte flytta mer! Det är för jobbigt.

Om det blir marknadshyror i Stockholm+förorter+kranskommuner är däremot Uppsala ett alternativ för mig.