Vart hör jag hemma?

Mer
19 år 6 månader sedan #4681 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vart hör jag hemma?
Att kunna berätta sanningen om vad man upplever och hur man mår kräver att man känner ett stort förtroende för den man talar med... det är inte konstigt om du ljugit för din terapeut, det tror jag att de flesta har gjort... tills man verkligen vågar lita på att det man säger tas emot på ett bra sätt... att man inte blir avvisad, utskrattad, eller missförstådd...

Det viktiga är att du vet sanningen själv... att du vågar se dig själv... och att du inte sviker dig själv genom att lämna ut mer än du vill... du känner nog själv när du är beredd att berätta för din terapeut (eller någon annan) om dina upplevelser...
  • Pallekula
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #4687 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Vart hör jag hemma?
Jag tror du har problem me att du oroar dig för mycke, chill down relaxx lixxom.. ;)
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #4691 av
Svar från i ämnet Vart hör jag hemma?
precis som ja...

-Babblig men samtidigt livrädd...japp
-"Jag skiter i vad folk säger o tycker." Egentligen bryr jag mig otroligt mkt. ...JA
-Pajas. Alla skrattar ÅT mig. .............JA
-Impulsiv. .JA
-Svårt att se konsekvenser av en handling.JA
-Depressiv. Självmordstankar och planering. JA
-Avskedsbrevet är färdigskrivet. JA
-Gråter ofta eller inte alls. JA
-Maniska eller mer "uppåtperioder." Mitt liv är underbart.. i en eller två dagar. bokar möten, jobb osv. Sen kommer ångesten.JA
-Tillfällen med kraftig apati. Ligger i sängen. KAN inte röra mig. Försöker men det går inte. Något håller fast mig. Som osynliga trådar.JA
-Paranoid. Speciellt i sociala sammanhang. "Herregud. Han kommer köra över mig. Han hatar mig. Hon vill döda mig." JA
-Folk kan höra mina tankar. JA
-Jag får för mig att jag kan läsa andras tankar. Naturligtvis så avskyr alla mig. IBLAND
-Folk på bussen tittar snett. "Där kommer hon. Den där idioten. Den sjuka jäveln.JA"
-Sömnsvårigheter AJJAJAJAAJJAJAAAAAAAAAAAA
-drogfantast

-Lättstressad. Panik. En buss går om 3½ timme. Måste hinna packa väskan. JA
-Mkt mardrömmar. OHJA

-Synvillor. ser små svarta väsen
-Ingen får ta mig på ryggen. blir agreSsiv och rädd

och..ocd socialfobi

ibland "pratar" jag i tanken med folk som inte är där

i lördags visste jag inte om jag var flera eller en eller om jag fanns
i huvudtaget hade 30 tankar som ville in i huvudet en tanke ahn knappt tänkas klart innan nästa kom.Nog fr att jag var full då men, händer andra gånger också


jag säger inte heller allt till folket på sjukan jag säger det jag törs och kan.

har fått diagnos: ocd o social fobi..men inegn plötslig halleluja sång
utbröts för det. diagnos är som at säga ja det var därför du hade ont i foten..fast du visste ju redan att du hade ont..och det är det viktiga, att du behöver hjälp.

skriv ned allt på en lapp som du vill säga och ta det i din egen takt när du pratar med dom eller skriv ett långt brev eller email och ge dem det.

hemma är där man själv är (låter urtöntig ja vet) ingen får en speciell plats som är menad bara för dem när amn föds, man måste hitta den platsen själv.
annars blir man aldrig lycklig. Vill du inte bli lycklig blir du aldrig det

bryr alla bara om sig själva så får de nog ganska tråkigt i slut ändan alldeles själva
och bryr alla sig bara om andra så kommer ingen kunna bli lycklig.

Så gör båda..: SKRIK PÅ HJÄLP!!! nån möda för lönen ska väll vården ha..då kasnke de slutar dricka kaffe och käka bullar hela dagarna
Mer
19 år 6 månader sedan #4692 av Aislinn
Svar från Aislinn i ämnet Vart hör jag hemma?

Pallekula skrev: Jag tror du har problem me att du oroar dig för mycke, chill down relaxx lixxom.. ;)




nog det softaste inlägget so far, hur chilled out är du egentligen? :P
Mer
19 år 6 månader sedan #4738 av Frenia
Svar från Frenia i ämnet Vart hör jag hemma?
Aislinn,

Haha, kan inte annat än le. Skönt att det fortfarande finns folk med den inställningen. Synd bara att "relaxx, chill down, koppla av, andas"-snacket inte funkar på alla människor.