TVÅNGSTANKAR!!!!!!!

Mer
19 år 5 månader sedan #5865 av erco
Svar från erco i ämnet TVÅNGSTANKAR!!!!!!!
Hej Moonlight Det går så dær har inte fått någon medicin førutom att jag har bytt sobrilen mot xanor 2 mg X4 så jag hoppas att det funkar. jobbiga grejer detta!!! När jag var på löwenströmska försökte en läkare där att hjälpa mig. castillo och duling som dom hette var oeniga i hur man skulle hantera och medicinera det.
Mer
19 år 5 månader sedan #5868 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet TVÅNGSTANKAR!!!!!!!
jag vet hur det är att ha tvångstankar, de tar så mycket tid. Men det enda hjälp jag fått mot dom är zoloft, ångestdämpande kanske lindrar för stunden men de brukar oftast komma och dyka upp igen och igen.
Mer
19 år 5 månader sedan #5870 av erco
Svar från erco i ämnet TVÅNGSTANKAR!!!!!!!
När jag var på löwenströmska försökte en läkare där att hjälpa mig. castillo och duling som dom hette var oeniga i hur man skulle hantera och medicinera det.
Mer
19 år 5 månader sedan #5871 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet TVÅNGSTANKAR!!!!!!!
Hade dom problem med att hitta lösning, ja jag vet dom på löwenströmska gillar jag inte, dom proppade i mig en massa blandningar första gången jag var på psyket. SSRI-preparat hjälper och kanske KBT
  • Hanna
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #5883 av Hanna
Svar från Hanna i ämnet TVÅNGSTANKAR!!!!!!!
Hej!
Jag lider oxå av tvångstankar men ingen medicin tycks hjälpa mig på längre sikt. Det går bra ett kort tag sen är dom tillbaka så nu är jag utan medicin. Är hel nojjig och har så mycket konstigheter för mig.
Blandar även in resten av min famil i det tex sambon MÅSTE kolla så att ytterdörren är låst så att hunden inte kommer ut och biter grannens barn så att barnet blir skadat och...... Vet att för det första skulle hunden aldrig bitas men kan inte sluta att "hitta" på anledningar för att göra saker.
Det kommer nya tvångstankar varje vecka... Är helt slut....
Försöker att bita i hop och leva " normalt" men det tar på krafterna.
Mer
19 år 5 månader sedan #5906 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet TVÅNGSTANKAR!!!!!!!
Hanna,

Om medicinen inte hjälper mot tvångstankar skulle du be att få kognitiv beteendeterapi för det har effekt. Det kan dock inte alltid vara lätt att få tillgång till denna terapi, eftersom ganska få psykologer kan den. Det finns en självhjälpsbok, som heter Mind over Mood, som handlar om hur man kan ge kognitiv beteendeterapi till sig själv. Den kostar 220 kr. Du kan läsa mer om boken här:
www.viska.se/index.php/recension ... -you-think
Tvångstankar räknas till ångest.