Sömnlöshet

Mer
19 år 5 månader sedan #5724 av mang3
Sömnlöshet skapades av mang3
Jag kan inte sova. Det här är andra dygnet i rad som jag är vaken. Min läkare vägrar skriva ut något att somna in på(fick Imovan förut) eftersom jag inte kan hantera medicineringen själv, eller snarare trycker i mig hela skiten på en gång.. Vad ska jag göra? Jag KAN inte sova. När det är mörkt känner jag mig otrygg och iakttagen. Jag bara sitter här och glor nätterna i ända. Jag är orolig för att jag inte mår så bra. .?
Mer
19 år 5 månader sedan #5725 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Sömnlöshet
Har du testat receptfria medel som tex Valeriana eller Johannesörts te?
Mer
19 år 5 månader sedan #5726 av mang3
Svar från mang3 i ämnet Sömnlöshet
Nää.. Det har jag ju inte.. Är det bra?
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #5730 av
Svar från i ämnet Sömnlöshet
jag får heller inget så att jag att kan sova. ingen aning om varför...doktorn verkar inte ta det på allvar.
knappt sovit en hel natt på 5år.
och inatt tog det ca 2h att somna och sen blev dte max 2h sömn, fan känner mig helt levande död
jag hatar det här
Mer
19 år 5 månader sedan #5739 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sömnlöshet
Det är jobbigt att inte kunna sova och det kan göra att man försämras. Jag vill minnas att du nämnt att du slutat med Risperdalen. I så fall kan dina sömnbesvär bero på det. Jag vet inte om läkaren sagt dig att sluta eller om du fattat beslutet själv. Har du slutat själv kan nog sömnen förbättras om du börjar med Risperdal igen.

Propavan är ett sömnmedel som inte är beroendeskapande. Kanske läkaren kunde skriva ut en liten förpackning av det?

Det finns också självhjälpsråd vid sömnlöshet här:
www.apoteket.se/apoteket/jsp/pol ... 149&t=2240
Mer
19 år 5 månader sedan #5748 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Sömnlöshet
När jag glömmer ta min medicin kan jag inte sova. det var samma sak för mig när jag gick på leponex, men då man märkte att man inte kunde somna så visste jag att jag glömt ta medicinen. med zyprexa har jag glömt ta medicinen en gång och då vaknade jag vid 4-6 tiden på morgonen och kunde inte somna om. jag gick då upp och såg att jag glömt ta zyprexa. jag tog då tabletterna och somnade om igen efter stund.