Dygnsrytm..

Mer
16 år 6 månader sedan #95427 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dygnsrytm..
Jag bla har ju förmånen( :?: ) att kunna sova i stort sett när vi vill. Men jag försöker vara vaken på dagtid. Detta för att man har ju möten att sköta.

När jag vet med mig att det inte spelar någon roll dagen efter så gör jag det utan dåligt samvete. Annars och vid för mycket vaken tid så drogar jag ned mig för att undvika en psykos!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 6 månader sedan #95439 av mopa
Svar från mopa i ämnet Dygnsrytm..
Jag är dålig på det där med sömn. Försöker sova på natten, men vaknar flera gånger. Sover på dan oxå ibland.
Har sömnlösa nätter, det kan vara omöjlit att sova. Men det är bara en natt då o då.
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #95455 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Dygnsrytm..
Det är huller om buller... Jag sover när jag sover oavsett tid på dygnet.
Mer
16 år 6 månader sedan #95512 av gast-sp-325483574
Svar från gast-sp-325483574 i ämnet Dygnsrytm..
När dom skickade mig på utredning för adhd, så ville dom även göra en sömnutredning på mig, men jag sa ifrån... att det hjälper inte att sätta elektroder på huvet på mig och sätta mig i en snarkskola, jag är hopplös när det gäller sömnen. Och när jag var liten så hette det -Ååå så söööt hon är, lugn och somnar så fint... men NU, nu får man bara utskällningar hela tiden att man är hopplös, bara för att man somnar lite här o där. :lol: :lol: "Stör inte den björn som sover"

Jag slapp snarkskola...
Mer
16 år 6 månader sedan #95562 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dygnsrytm..

mopa skrev: Jag är dålig på det där med sömn. Försöker sova på natten, men vaknar flera gånger. Sover på dan oxå ibland.
Har sömnlösa nätter, det kan vara omöjlit att sova. Men det är bara en natt då o då.


Konstigt att du sover dåligt ibland, mopa, eftersom du får Leponex. Leponex kan ju ge trötthet som biverkan och jag trodde att man sov väldigt bra på Leponex. Blev sömnen bättre när du började med Leponex? När du inte kan sova alls har du då kommit ihåg att ta Leponex doserna på dagen? Det kan vara lätt att glömma att ta medicinen ibland.
Mer
16 år 6 månader sedan #95565 av mopa
Svar från mopa i ämnet Dygnsrytm..
Jo, leponex gör mig trött, o för det mesta somnar jag, men vaknar på natten. Ibland kan jag inte somna trots leponexen.
Jag tar hela dosen på kvällen, är noga med att sköta min medicin, vill inte bli dålig igen.
Sömnmedicin kanske skulle hjälpa.