Dygnsrytm..

  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #95619 av aivo
Svar från aivo i ämnet Dygnsrytm..
Att gå o lägga mig samma tid varje dag..
gå upp samma tid,
dricka vatten innan,
vädra sovrummet innan,
varva ner en timme innan sängsdags, inge dator!

Funkar för mig
Mer
16 år 6 månader sedan #95623 av gast-sp-325483574
Svar från gast-sp-325483574 i ämnet Dygnsrytm..
En sån, som gjorde så och passade mig, skulle jag behöva :lol: :lol: Vad tar du för pris per timme?
:lol: :lol: (skojar med dig)
Mer
16 år 6 månader sedan #95707 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dygnsrytm..

mopa skrev: Jo, leponex gör mig trött, o för det mesta somnar jag, men vaknar på natten. Ibland kan jag inte somna trots leponexen.
Jag tar hela dosen på kvällen, är noga med att sköta min medicin, vill inte bli dålig igen.
Sömnmedicin kanske skulle hjälpa.


Ibland kan tidiga uppvaknanden t.ex. vid 3-tiden på natten bero på depression. När depressionen ger med sig så försvinner ofta besvären. Du känner dig inte deprimerad i samband med att du har sådana besvär?
Mer
16 år 6 månader sedan #95754 av mopa
Svar från mopa i ämnet Dygnsrytm..
Det händer ganska ofta att jag känner mig sorgsen, speciellt på kvällen. Men jag vet inte om jag kan kallas depprimerad.
Mer
16 år 6 månader sedan #95838 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dygnsrytm..
Det finns ett självtest för depression på nätet, där man kan mäta hur deprimerad man är:
www.deprimerad.net/allman/testa_2_madrs.html
Har du prövat detta test?
Mer
16 år 6 månader sedan #95839 av gast-sp-325483574
Svar från gast-sp-325483574 i ämnet Dygnsrytm..
Jaha, nu denna vecka har jag missat det mesta man kan missa, för att dygnet är upp o ner, ingen ordning alls. Jag tar inte på mig skuld för detta och känner mig dålig eller så, utan det är som det är. Jag är trygg i detta kaos på något vis, blir överrumplad när saker fungerar i mitt liv, det är DÅ jag blir överraskad och tror inte att det är sant knappt och undrar när det ska ta slut, hål på bubblan när allt funkar. 8O Men jag var sån här redan som liten, somnade rätt som det var, här och där, jag är sån, har alltid varit så.