Diamanter är Diamanter - en sång om Tystnaden

Mer
8 år 2 veckor sedan #821409 av sonan
Pallekula. Om du tar Jesus/ Gud 100% till dig så kommer du säkert till något fantastiskt. Vad spelar det för någon roll vad man väljer om man gör det 100%, för på det sätter går man in i evigheten.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 2 veckor sedan #821411 av Jocke
Kaosteorin tycks många vända sig emot bara man hör namnet "kaosteori", då drar man ofta förhastade slutsatser! Kaosteorin är nog det närmaste guds tillstånd jag kan komma i det här skicket? Jag har ändrat på mig många ggr, men aldrig helt genomgripande, för då innebär det, att jag måste ta avstånd från de bekanta och näras gemenskap med mig, och fly ut i tomma intet, vilket innebär den slutliga tomhet du tycks sträva efter, eller har jag förväxlat dig med sonan?

Men mitt i alltihopa, så lever jag ändå i tomhetens sfär, för ingen vill erkänna att jag kan ha aspergers syndrom! Kanske jag inte har det, det innebär då inte den skillnad jag vill uppnå i fråga om bemötande och dylikt.

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 2 veckor sedan #821419 av Jocke

sonan skrev: Jocke.

Jag tror nästan att vi bär medvetandet med oss som en börda. Vi fick det som bieffekt för att vi utvecklades för snabbt. Du vet... som det sägs att kemin skapades ur alkemin, allt är en lögn, det blir bara nåt felsteg som av en slump blir en obskyr sanning någonstans.


Nja, om man säger felsteg, så menas det med att man bryter ngt mönster mitt itu utan att kunna lappa ihop det med ngn ersättning. Vad många som vill bryta kapitalismen och kommunismens lov mot ngt tredje alternativ, tyvärr kan inte liberalerna räknas som tillräckligt avståndstagande från kapitalismen. Alla de övriga partierna i riksdagen ligger i gränssonen vad gäller dessa två element. Fi, skulle kunna tänkas som en del i den kaosteori jag har fört fram tidigare i andra trådar. Men jag tror inte dem är tillräckligt ärliga för det tyvärr?

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 2 veckor sedan #821423 av sonan
Om vi säger såhär, all tanke är värdeneutral, för det är bortom tanken som vi kan börja leva. Jag håller ialla fall inte min tanke högre än Jockes el Pallekulas tanke. Det kan kvitta vem som plockat ut tankar ur den kollektiva tanken. Detta var nog till Jocke.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 2 veckor sedan #821426 av Jocke

sonan skrev: Om vi säger såhär, all tanke är värdeneutral, för det är bortom tanken som vi kan börja leva. Detta var nog till Jocke.


Jag håller med dig fullständigt i denna fråga!!! Jag missar saker som jag vill uppleva, för jag orkar inte "gräva" fram all information som krävs för detta. Skulle vilja leva samma liv som Getas, då jag är lika intresserad ur ett kulturellt begrepp att ta del av den kultur vi omges med vartenda dag. Min substitut för denna bortfall, blir svt:s kulturnyheterna. Men den illusionerar mig från verklighetens bortfall, men som sagt det är jävligt viktig att höra i denna jävliga värld. Du sonan och Pallekula är hyggliga mot mig idag!

Vars är världen på väg?