Nya succémedicinen som räddar diabetiker

Mer
8 år 5 månader sedan #785391 av Nissegossen
Jag kan ju inte annat än återberätta det han sagt. Jag har alltså inte hittat andra källor till det. Jag litar på vad andra säger.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 5 månader sedan #785509 av Admin1
Det finns en teori att schizofreni är en slags diabetes i hjärnan.

[url:1e5tbcw5]http://www.viska.se/index.php/nyheter1/4-nya-roen/5792-schizofreni-en-slags-diabetes-i-hjarnan[/url:1e5tbcw5]
Mer
8 år 5 månader sedan #785534 av Nissegossen
Intressant, då det tidigare har sagts att det är ett matsmältnings fel och där vi med sjukdomen schizofreni har ett uppspjälknings fel vid smältningen av maten och hur blodhjärnbarriären släpper igenom den näring hjärnan kan ta emot, att det uppstått ett fel som gör att hjärnan matas med fel bränsle

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 5 månader sedan #785535 av Nissegossen
Om det skulle vara så, bör forskarna titta mer på detta. Är det ett fel som uppstår vid matsmältningen, ja, då är det fullt klart att läkemedel mot Schizofreni, borde ha en medicin som korrigerar matsmältnings felet och där det inte är frågan om antipsykotika, utan medicin som påverkar matsmältningen. I så fall har forskningen vid sjukdomen Schizofreni varit fel ute från början om vad som är boten av sjukdomen. Vi kanske kan t.o.m helt lägga om kosten få boten genom det? Det och en medicin som reglerar matsmältningen. I så fall var jag på rätt väg redan på 70-talet, som jag skrivit om på viska. Texterna ligger på viska i några trådar där jag har glömt rubriken på trådarna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 5 månader sedan #785691 av Admin1
Diabetesen finns i själva hjärnan och har inget direkt med näringstillförseln i hjärnan. Insulin i hjärnan kan påverka dopamin.
Mer
8 år 5 månader sedan #785698 av Geta
Min diabetessköterska sa att hjärnan behöver mycket socker.