Nya succémedicinen som räddar diabetiker

Mer
8 år 5 månader sedan #785379 av Nissegossen

Geta skrev: Tyvärr måste man vara inloggad för att läsa artikeln.
Ja, man kan med hjälp av strikt diet och motion så
gott som bli av med diabetesen, men inte helt. Är
inte helt vegetarian, bara delvis.

Geta, vet inte om du istället för att vara vegetarian, istället skulle använda den kost som kallas LCHF som denna läkare förespråkar. Hade för mig att hon blev fråntagen sin läkare leg, men hon kallar sig själv läkare. Undrar om hon inte har diabetes
också? annikadahlqvist.com/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 5 månader sedan #785381 av Geta
Bacon och ägg är jag inte så förtjust i.
Mer
8 år 5 månader sedan #785382 av Nissegossen
Det är möjligt att den är för dyr. Du får propagera för att den skall hamna på högkostnadskortet. Detta för att den kan rädda ditt liv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 5 månader sedan #785385 av Geta
Just nu har jag bytt Vårdcentral. Det dröjer nog länge innan jag får träffa någon diabetessköterska.
Mer
8 år 5 månader sedan #785387 av Nissegossen
Nä, det är tradigt att leva på, men jag har hört att råstekt potatis har en annan verkan på kroppen vad gäller diabetes än kokt potatis, samt kokt och sedan stekt potatis. Har hört det av en som bor några hållplatser härifrån och vi brukade träffas antingen i butiken där eller på hållplatsen. Han har sjukdomen diabetes och han råkar vara professor enligt han själv.

Vi har inte setts vid på ett tag och han är pensionerad sedan flera år. Vet inte ens hans namn, men han är Jude och står för det.
Har träffat en av hans söner, men pga ögonfel blev han inte duglig i Israeliska krigsmakten. Hans vilja var att bli stridspilot.

Från samma källa har jag fått det att havregrynsgröt stabiliserar blodsockret och ger lång mättnadskänsla.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 5 månader sedan #785389 av Geta
Havregrynsgröt höjer blodsockret ganska mycket.