God man plundrade Lenas konto (SVT Nyheter)

Mer
7 år 11 månader sedan #822638 av Richard
Min pappa var god man åt min farmor, eftersom hon hade Alzheimer o bodde på hem. Farfar höll sin cancer hemlig, o gömde sina mediciner när pappa kom på besök (pappa är apotekare), o han verkade så frisk. Men sen svängde det snabbt o han blev inlagd o fick sista smörjelsen (de var katoliker), o han dog helt plötsligt 2 år innan farmor gick bort. Farmor reagerade knappt när hon fick beskedet att farfar hade dött, så sjuk var hon.

Men farfar var ganska rik, o hade testamenterat allt till farmor. Hon hade naturligtvis ingen nytta av pengarna. Men jag är ändå glad att pappa tog uppdraget som god man, så att ingen förskingrade något.
Mer
7 år 11 månader sedan #822650 av Nissegossen
Har ni problem med pengarna, begär att få ett fördelningskonto hos socialen, då betalar de räkningarna åt er och ni får resterande pengar för den månaden. Det är gratis till skillnad från god man. Har det dock inte själv, men jag har funnit att det kan vara bra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #822652 av Amandara
Jag ska fanns aldrig hamna hos förvaltare eller gode män..... .fy fanns vilka avskum.
Mer
7 år 11 månader sedan #822673 av Utomjordingen
Min förra överläkaren och jag pratade om spel för flera år sedan (under 2000-talet). Sa att jag hade förlorat runt 50 tusen kronor under kort tid på rouletten. Då undrade överläkaren om någon ska hand om min ekonomi men det ville jag inte – jag fixar det själv!
Mer
7 år 11 månader sedan #822674 av Amandara
Till varje pris..........vad är alternativet? Skumbag. .....
Mer
7 år 11 månader sedan #822775 av Admin1
Om man får godman bör man nog ta en försäkring, som täcker försnillningar. Det kan ju finnas lite mer avancerade hemförsäkringar, som täcker sådant. Man tycker att kommunerna kunde informera om en sådan sak, eftersom dom varken polisanmäler eller ersätter pengarna. Det fina med försäkring är att försäkringsbolaget börjar rota i fallet och kanske polisanmäler för att få pengar av godemannen.