Så förändras ditt beteende när promillehalten stiger

Mer
6 år 2 månader sedan #1025231 av Recard2016
Jag kunde dött, var med min ungdomskärlek vid en sjö, däckade typ 5 meter från sjön o hon lämnade mig där, stapplade runt i skogen, sen bestämde ja mig för o cykla till havet, livsfarligt i det tillståndet.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 2 månader sedan #1025235 av Jocke
Vaknade en morgon av att jag hade blodat ner sängen, fattade inte först, men såg mig i spegeln då fattade jag. Jag hade varit på krogen kvällen före och jag min dumme fan, cyklade hemåt var nog väldigt vingligt och det mitt i stan, polisen kunde ha stoppat mig, då hade det blivit rattfylla, jävligt dumt men det är drygt trettio år sedan och förhoppningsvis preskribrerat? Jag hade förmodligen snubblat på den höga kant i den ficka vid min ingång som cykeln skulle parkeras i. Minns inte riktigt förloppet.

Eller ska man berätta sådant här offentligt, kan det betraktas som bevismaterial?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 2 månader sedan #1025241 av björk
Jag voltade en gång på väg mot hylliekrokensgolf.
Med en som hette Hampus Karlsson
Mer
6 år 2 månader sedan #1025284 av Richard

Geta skrev: Vad har de för sig på apoteket efter sex?

Nja, jag tror ju inte de drack den på apoteket... :D

Recard2016 skrev: Alltid när ja va liten o hade ont i magen blandade min morsa 96% sprit me te o gav mig, det var min morfar som tog med dom flaskorna från Polen. Det var hans medicin, bara det att han hade "ont" väldigt ofta o behövde den 96% spriten. Senare när ja var tonåring började ja festa på 96% läkarsprit, blev några jävulska fyllor.

Var det möjligen Klosterfrau Melissengeist ? För det köpte alltid min farfar o farmor, också blandade med te när man var förkyld. Det är nått hopkok, men består av ren sprit, nått mint-grejs o lite naturläkemedel. Finns receptfritt på tyska apotek. Annars finns det flaskor i Tyskland, o säkert Polen som säljs som bara "Etanol 96%".

Samma när jag var tonåring, så fick jag en del kemikalier från apoteket, eftersom jag hade byggt ett litet laboratorium i garaget. Men jag fick naturligtvis inte den odenaturerade spriten, men väl 70%-ig M-Sprit, denaturerad med Bitrex. Men jag kom på 2 sätt att rena den... :joker
Mer
6 år 2 månader sedan #1025288 av Recard2016
Tror det var ren 96% läkarsprit. Lätt o få tag på i Polen tydligen.
Mer
6 år 2 månader sedan #1026139 av Richard
Det kom upp på min Facebook, om man har skrivit nått för exakt nått eller några år sen, så kommer det upp om man vill dela det igen. Men jag valde att inte dela den lite pinsamma händelse igen. Det stod:

-Tack Linda och Fredrik för att ni höll i mig och ledde mig hem. Ber om ursäkt för att jag drack för mycket Stroh-Rom...

För det var några andra på festen som hällde upp glas efter glas med 80%-ig Stroh-Rom till mig, jag satt ner, o kunde inte resa mig, gå eller stå. O det är sant, dom fick hålla i mig hela vägen hem till min soffa. Själv trodde jag att jag bodde nån helt annanstans, har jag fått återberättat. Hade dom inte hjälpt mig hem, så hade jag däckat på trottoaren, vinglat vilse eller somnat i nått buskage.