16 år, är schizofren..

Mer
15 år 8 månader sedan #142125 av Nissegossen
Välkommen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 8 månader sedan #142127 av ElviraFattigan
Läs lite om asperger på nätet och se om du känner igen dej, din personlighet kanske ligger lite åt det hållet.
Mer
15 år 8 månader sedan #142128 av ElviraFattigan
vnv,

Men jag tror inte han vill kontakta vårdcentralen. Tror han vill spåna här på nätet. Här på Viska finns det ju gott om erfarenhet.
  • john
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #142169 av john
Svar från john i ämnet 16 år, är schizofren..
Finns det någon psykisk sjukdom som delar den symptomen att man "inte upplever det man ser" för det är så jag känner mig om jag skall sätta ord på det. Skulle bli överlycklig om jag blandat ihop det jag upplever med något att tilstånd eller sjukdom.
Mer
15 år 8 månader sedan #142170 av Geta
Svar från Geta i ämnet 16 år, är schizofren..
Derealisation eller depersonalisation är kanske
något liknande som du upplever.
sv.wikipedia.org/wiki/Depersonalisation
  • John
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #142173 av John
Svar från John i ämnet 16 år, är schizofren..
Herregud Geta, känns som att du räddat livet på mig!
Du har gett mig hopp,nu när jag inte behöver gå omkring om tänka på värre säker (även fast det finns en möjlighet att så är fallet). Har haft detta varenda dag, 24 timmar om dygnet och lärt mig leva med denna overkliga kännsla och hoppats så innerligt att det inte är något mer än så. Intalade mig själv att om det är något annat än det jag fruktade att det skulle vara så skulle jag lära mig leva med det, fortsätta att kämpa.

Tack så mycket för allt ert stöd, ni är helt underbara. Kommer forhoppningsvis aldrig mer besöka denna sida och skulle det vara så, så hoppas jag att det bara är utav ren nyfikenhet eller liknande. Måste få säga att jag tycker att det är beundransvärt det ni gör, lever livet, accepterar. Livet är något underbart och jag tycker det är hemskt att någon ens kommer till en punkt i livet där han eller hon känner att döden är en utväg.
Tack för att ni inte känner så, eftersom det enligt mig inte finns på kartan, även fast jag vet att det finns personer som haft det många, många gånger värre än mig.


Ha det underbart!