Feldiagnostifierad?

  • Kn@sen
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
  • Likt Knasen älskar jag att sova!
Mer
14 år 7 månader sedan #242284 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Feldiagnostifierad?
Admin1,

Stämmer bra har egen lya nära Stockholm, jo det var det senare dystymi. men jag vill hävda att det svänger mellan klara deppresionstillstånd och smärra hypomani. Men samtidigt har man deppat ett tag och allt sammlatts i högar får man sen mycket gjort när man mår mycket bättre....
  • Kn@sen
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
  • Likt Knasen älskar jag att sova!
Mer
14 år 7 månader sedan #242290 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Feldiagnostifierad?
Asperger dagnosen tror jag stämmer från första fotsteget, sen vissa andra besvär som obehandlade leder till andra diagnoser i dag...
Mer
14 år 7 månader sedan #242469 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Feldiagnostifierad?
Vid bipolär typ II har man svängningar mellan depression och hypomani. Psykoser kan också förekomma i samband med depression och hypomani, men inte annars. MsTibbs och också Aspergergirl har också bipolär II förutom Aspergers. Det tar lång tid att få en bipolärdiagnos och ofta 10 år.
Mer
14 år 7 månader sedan #242505 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Feldiagnostifierad?

Admin1 skrev: Vid bipolär typ II har man svängningar mellan depression och hypomani. Psykoser kan också förekomma i samband med depression och hypomani, men inte annars. MsTibbs och också Aspergergirl har också bipolär II förutom Aspergers. Det tar lång tid att få en bipolärdiagnos och ofta 10 år.


Vid senaste läkarbesöket sa hon att jag har visar tecken på bipolär och att jag därför medicineras som om jag var bipolär, men eftersom hon inte sett (hypo)mani sa hon istället recidiverande depressioner, "det kommer märkas om några år". Jag får väl hälsa på doktorn när jag mår jättebra istället för när jag är depp... :D
Mer
14 år 7 månader sedan #242541 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Feldiagnostifierad?
Jag kommer också ihåg Dig Kn@sen. När jag var Nykomling var Du väldigt aktiv här. Jag har också efterlyst Dig här en gång, undrade var Du tagit vägen. Trevligt att Du kommit tillbaka.