Feldiagnostifierad?

  • Kn@sen
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
  • Likt Knasen älskar jag att sova!
Mer
14 år 7 månader sedan #240342 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Feldiagnostifierad?

MsTibbs skrev: Har du några positiva schizofrenisymtom? Hallucinationer, vanföreställningar, rusande tankar? Asperger är väldigt likt negativa symtomen i schizofreni, ADD kan likna också schizofrenins negativa symtom.


nja, Paranoida vanföreställningar och paranoida hänsyftnings problem. känner mig alltid anorlunda så det blir också utanförskap och jag märker när personer blir oroliga och då blir jag ännu konstigare, självuppfylld prefesia....
  • Kn@sen
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
  • Likt Knasen älskar jag att sova!
Mer
14 år 7 månader sedan #240344 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Feldiagnostifierad?

Geta skrev: Nej, det var inte sarkastiskt. Kan inte glömma din avatar.


Ledsen läste bara ordagrant och i min hjärna kopplade det fel på autamatik...
Mer
14 år 7 månader sedan #240345 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Feldiagnostifierad?

Kn@sen skrev: nja, Paranoida vanföreställningar och paranoida hänsyftnings problem. känner mig alltid anorlunda så det blir också utanförskap och jag märker när personer blir oroliga och då blir jag ännu konstigare, självuppfylld prefesia....


Paranoia tror jag kan finnas även i asperger, på så vis att vi är så vana att bli utstirrade, tisslade om, att det brukar gå åt skogen i sociala sammanhang. Utanförskap är mer regel än undantag och även det sista. Jag säger inte att du är aspergare, men av det du skrivit kan du vara det. Mig kallar dom inte schizofren trots över ett års frekventa hallucinationer mm.
Mer
14 år 7 månader sedan #240346 av Geta
Svar från Geta i ämnet Feldiagnostifierad?
Du är inte ensam om att uppfatta saker med paranoia,
Kn@sen!
  • Kn@sen
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
  • Likt Knasen älskar jag att sova!
Mer
14 år 7 månader sedan #240347 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Feldiagnostifierad?

Geta skrev: Du är inte ensam om att uppfatta saker med paranoia,
Kn@sen!

Du är bara för god, en av hörnsterna på forumet, saklig med glimten i ögat. :)
Mer
14 år 7 månader sedan #240476 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Feldiagnostifierad?
Välkommen tillbaka, Kn@sen!

Du har väl eget boende nu, men i början här bodde du väl hos dina föräldrar. Det jag undrar om beträffande dina diagnoser är dystism eller menar du dystymi, som är en lättare långvarig depression?
Svårt att säga om din diagnos är rätt eller ej. Om du är över 20 år är nog chanserna större att diagnosen är rätt. Tonåringar kan ha väldigt diffusa och oklara symptom, som kan vara svåra att klassificera.