Fel diagnos

  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #246421 av Jaana79
Fel diagnos skapades av Jaana79
jag undrar om jag inte har fel diagnos... Jag fick ju en drogutlöst psykos, men har diagnosen paranoid schizofreni.. Jag tror inte jag har schizofreni. Cykloid psykos kanske.
Mer
14 år 6 månader sedan #246422 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fel diagnos
Skiftar du mycket i humör? Går det upp och ner?
Mer
14 år 6 månader sedan #246436 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Fel diagnos
Hej Janna! Du, vad var det för drog som utlöste det? Har nämligen själv erfarenhet av en drogutlöst psykos. (Du får svara om det känns bra givetvis. kram :hjärta)
  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #246440 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Fel diagnos
Det är olika Geta. Ibland känns det som jag inte skiftar så mkt alls. Jag tror inte det skiftar så mkt, men ibland kan det nog göra det.

Det var amfetamin, Tonic.
Mer
14 år 6 månader sedan #246444 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Fel diagnos
Okej, jag förstår. Det kan ju vara så att du inte har diagnosen längre. Eller aldrig "riktigt" haft.
  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #246447 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Fel diagnos
Jag förstår inte hur de har tänkt inom psykiatrin. Jag var på behandling i Gbg innan och då var det inte tal om några mediciner! Jag fick gå i nåt som kallas psykosyntes och blev där fri från ångest och självmordstankar men psykotiska symtomen var kvar. Jag kunde dock leva med dem. Jag anser att psykiatrin misshandlat mig med olika mediciner och tvångsinläggningar. Jag orkar inte vara arg på dem längre. Jag tycker bara de är dumma i huvudet. Jag har lidit mer av kontakten med psykiatrin än av mina symtom. Nu är jag äntligen på väg bort från medicinering... Min terapi (i Gbg) gick ut på mer att se det friska och fokusera på det. Psykiatrin har hjärntvättat mig att tro på att jag är sjuk känns det som. Jag är så less på "behandlingen". Jag mådde bättre före medicinerna och kontakten med psykiatrin!