Fel diagnos

  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #246449 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Fel diagnos
Mina psykotiska symtom har klingat av, eller håller på att klinga av känns det som. Jag har fått en del healing som har hjälpt mig att bli fri från symtom. Och så känner jag mig bättre när biverkningarna minskar.
Mer
14 år 6 månader sedan #246489 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Fel diagnos
Det är hemskt att du behövt vara med om det du varit med om.
Låter härligt att du är på väg att bli bättre. :hjärta

Värme till dig
Mer
14 år 6 månader sedan #246511 av Warrior
Svar från Warrior i ämnet Fel diagnos
Diagnoser ser mest ut bra på ett papper.. De måste ju alltid ställa någon.. Om man får fråga,, Har du bara haft en psykos? För hur länge sedan?

Om det är drogutlöst och inte schizofreni antar jag att du har goda chanser att återhämta dig bra,..

Hade med en drogutlöst (skriver de på pappret iaf) och siktar på at bli medicinfri i år..
Mer
14 år 6 månader sedan #246518 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fel diagnos
Drogutlösta psykoser är väl kortvariga och upphör väl när man slutar med drogen. Jag får intrycket att du haft många psykoser fast du inte tagit droger just då och det tyder väl på psykossjukdom tycker jag. Hoppas att det blir bättre för dig!
  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #246567 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Fel diagnos
Jag har haft många även fast jag inte tagit droger. Det som gör mig irriterad är att man efter en tid bara satte diagnosen paranoid schizofreni och ville medicinera när jag ville nåt annat. Man borde få välja själv tycker jag om man vill leva med sina symtom eller inte.
Mer
14 år 6 månader sedan #246700 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fel diagnos
Nackdelen att vara omedicinerad med schizofreni är att man då får fler psykoser. Varje psykos innebär risk för att man blir försämrad och också att man förlorar effekten av antipsykotika. Många kan efter några psykoser ha svårt att klara sig själv och kan hamna därför på gruppboende. Psykoser är alltså inte att leka med. De nyinsjuknade får ofta väldigt bra effekt av antipsykotika, men sedan när de slutar själv att ta sin medicin får de psykoser och blir försämrade.