Schizofren?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 6 månader sedan #51072 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Schizofren?
Nja, har checkat Sao Paolo lite mer ingående, trodde brottsligheten hade stagnerat där, men inte det. Lite fängelseupplopp och så lite gatustrider, tyvärr lite för farligt för min smak! :rolleyes:

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 6 månader sedan #51091 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Schizofren?
Kanske en kvinnlig teraput i Brasilien som sagt?


Det är en en sån hemsk händelse, som ger sår i alla bemärkelser så det skulle inte förvåna om han har shitzofreni.

Men du kanske kan ta reda på vad han har för medicin i vilken dos och vad han har för symtom, och även hur han varit under sin uppväxt?

Är han kontaktbar alls? Har hans trauma försökt bearbetas psykologiskt mer seröst eller bara undersökts? Vägrar han av skam?

Ett första steg är nog att byta medicin med den doktor han har och sen kanske se honom som posttraumatisk även om det kilat iväg till shitzofreni. Bor han i samma stad som det skedde i?
Mer
17 år 6 månader sedan #51101 av Paulo
Svar från Paulo i ämnet Schizofren?
Hej alla
Tack för alla era svar,
Jag ska ringa och kolla vad det är för medisin han tar och dos, enligt min far tar han 24 tabletter pr/dag.
innan var han normal han hade framtidsplaner och det gick bra för honom i skolan, i och med detta har han förlorat alla kompisar, enligt min far är han lugn och det går att tala med honom och kommer med väldigt inteligenta svar.
Ja Brasilien vore nog ett bra allternativ.
Jag ska höra lite med familjen och sedan återkommer jag.
mvh Paulo
Mer
17 år 6 månader sedan #51127 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schizofren?
Om ni är osäker på om diagnosen är rätt finns det säkert psykiatrer i Portugal, som kan ställa en korrekt diagnos. Om man är osäker på diagnosen kan man alltid konsultera en ytterligare psykiater. Det kallas för second opinion. Jag tror det är bäst först att kolla upp en sådan sak i Portugal innan man gör något ytterligare. Man vet ju heller inte om våldtäkten verkligen ägt rum som han påstår eller om det är en vanföreställning som han har.

Det finns möjlighet att diagnosticera sig själv på Internet för en billig penning.
Tyvärr är språket engelska.
www.mentalhealth.com/

Om jag skall tillägga något om schizofrenibehandling, så kan man säga att läkemedelsbehandlingen går lätt att göra i ett annat land. Samtidigt är det ganska svårt tror jag att lyckas bättre i de flesta fall. Övriga behandlingsmetoder är psykosociala och kan nog vara besvärligare att ta till sig i ett annat land.
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #51170 av
Svar från i ämnet Schizofren?
Hej jag har kollat med hans pappa och han sa att han tar följande läkemedel, serokuel 300mg, tegretol 400mg, haldol 10mg, ultramidol 12mg, akineton-retard.
och han har tydligen bytt läkemedel för en tid sedan.
Vad tror ni om dessa läkemedel?
mvh Paulo
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 6 månader sedan #51174 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Schizofren?
Serocquel + tegretol verkar ok, men haldolen kan förstås vara en komplement. Men jag tycker ni ska lyssna på Admin, när han kommer med sina visdomsord!

Man kanske bör veta sanningshalten eller så kan det vara en ptsd som Admin kanske antyder? Men schizofreni kan felbehandlas! Så börja gärna lite hemmavid, med att undersöka var landet ligger!

För min del ska jag nu undersöka ett fall, med en kvinnlig psyksjuk patient(enligt vad txt-tv skriver) i Örebro som blev filmad av en mobikamera under pågående våldtäkt och tortyrliknande tillstånd.

Man blir ju så förbannad, när man hör dessa handlingar. Att folk inte lär sig att hålla tillbaka sin styrka? Jag måste ta reda på var det har brustit i länken med att media använder ordet psyksjuk på en offer! Det finns inga förmildrande omständigheter, sen må väderkvarnarna mala på i sin egen takt.

Så ursäkta mig Paulo, men världen verkar otroligt grym! Så jag hoppas din kompis får hjälp!

Vars är världen på väg?