Jag tror jag börjar bli schizofren

Mer
17 år 3 månader sedan #61893 av Affektivitet
Satt i dag vid datorn och laddade hem en kortfilm. Har precis
installerat linux i den stationära datorn. Laddade hem en kortfilm, och började spela upp den. Ingenting var fel, bilden var bra och ljudet fungerade.
Det var väldigt svagt ljud på datorn men reflekterade inte så mycket över det.

Sedan när jag kom hem nu efter att ha varit och ätit frukost kom jag på mig själv att ljudkabeln till dator kan ju inte vara i, har ju nyss öppnat burken, för att byta grafikkort. Kollade bak på datorn och riktigt nog så hade jag inte pluggat i kabeln.

Så det här svaga ljudet och kommentarena från filmen måste alltså ha kommit från min egen fantasivärld.

Jag vet inte hur man definierar rösthallucinationer men det här måste ju vara åt det hållet?

Lite skrämmande efteråt iallafall...har ju så gott som friskförklarat mig själv..men kanske är lite stressad bara.

Har tidigare haft kommenterade tankar i huvudet, som jag definierat som tvång, men det är kanske är någon slags "röst" också...

Ni som har erfarenheter av det här med hallucinationer får gärna dela med sig om ni känner för det...

Kanske lite löjligt det här...men ville ändå ta upp det..

Strenght and honour!
Mer
17 år 3 månader sedan #61900 av Nissegossen
En del datorer har jag märkt att när man lagt i nytt operativsystem att det låter lite svagt i från själva datorburken ! Detta från små inbyggda högtalare!
Det tror jag, för i de stunderna har jag jag inte haft högtalare inkopplade!

Så, jag tror jag kan lugna dig på den punkten! :lol: :lol: :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 3 månader sedan #61901 av klovis
Titta på filmsnutten igen med högtalare och se om du hör samma sak igen. Det är nog som nissegossen säger. :)
Mer
17 år 3 månader sedan #61904 av ziggy_zombie
Om du hade problem med röster i huvudet så skulle dom nog inte nöja sig med att kommentera under exakt den tid du spelar upp en kortfilm. Dom skulle nog hålla på nu också. Och nu. Och nu.

Jag tror doktor Nisse ställt en korrekt diagnos.
Mer
17 år 3 månader sedan #61906 av Nissegossen
Det hjälper nog inte att göra som, molgan säger! Då får han nog först avlägsna Linux och lägga in operativsystemet igen, för några funktioner klickar man bort eftersom att man inte vill att de dyker upp varje gång man startar datorn!

Då försvinner också ljudet!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum