Vad är det för fel på mig?

Mer
16 år 7 månader sedan #89275 av Evillynn
Min sjukdom har utvecklats sakta sedan jag var ca 20 med gränspsykotiska upplevelser som missdiagnosticerades som dissociationer, men som de vet nu inte var det. Jag har svåra koncentrationsstörningar som inte är av ADHD-art. Jag har tankestörningar, känslomässiga störningar, disorienterade tankar och ibland tal/skrift. Jag har haft korta perioder av mani. Jag känner glädjelöshet, orklöshet och viljelöshet. Jag hallucinerar ibland och har vanföreställningar (alltså psykoser enligt min läkare och psykolog). Jag saknar ofta sjukdomsinsikt. Jag ska tydligen ha en allvarlig personlighetsstörning. Jag har också ett självskadebeteende sedan jag var 13.

Min läkare vill inte säga någonting. Ni som är kunniga, vad låter detta som?
Mer
16 år 7 månader sedan #89277 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad är det för fel på mig?
Det är svårt att säga.
Sådana här psykiska sjukdomar kan vara diffusa
till en början i ungdomsåren.
Det är nog därför som läkarna inte vill säga något.
Mer
16 år 7 månader sedan #89300 av Isa-Alise
Manin, var den en riktig mani eller var du bara uppvarvad? I bipolär sjukdom har man manier varvat med perioder av depression... men lättare uppvarvning finns även ibland vid borderline...
Mer
16 år 7 månader sedan #89301 av Isa-Alise
Mer
16 år 7 månader sedan #89309 av Evillynn
jag vet inte, läkaren kallade det för mani. Jag har inte borderline som diagnos längre så jag förmodar att jag inte har det.
Mer
16 år 7 månader sedan #89310 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum