Ett nytt parti har startats!

Mer
19 år 1 månad sedan #11542 av Graatass
Redan sedan flera år har människor förbjudit koppleri och tvångsäktenskap inom Sveriges gränser. Men inte för hundar. Hundar ska kopplas och att hundar får träffa vem de vill och var de vill ska noga kontrolleras. Helst ska både stamtavla och friskhetsintyg visas upp före eventuellt samliv godkänns. Ägaren (!) till hunden ska kräva bevis, betalning och kvitto. Till och med en valp kan godkännas som betalning.
Hundar utan ägare kan avlivas eller ersättas med annan, ny ägare. Alla valpar ska besiktigas, märkas och registreras. Något som inte ens människorna själva utsätter sin avkomma för.
När hundar har sitt samliv, kan vilken människa och hund när som helst komma och titta på eller avbryta. Men i människornas värld är det tillåtet att när som helst beskåda slagsmål och avlivning (fastän det är på låtsas), men vanlig petting är man väldigt hemlighetsfull med.

Hundpartiet
startat av partisekreterare
Gråtass
på uppdrag av Hässelby Dogs
Mer
19 år 1 månad sedan #11553 av Nissegossen
Hej Graatass! Vad har du för hund/ar.
Jag och min sambo hade en Amerikan i 11 år 2 mån 26 dagar, saknar honom ofantligt. Han gick istället för barn hos oss.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 1 månad sedan #11598 av Graatass
Hej Nissegossen!
För många år sedan fick jag en spådom om att en hund fanns vid min sida. Då hade jag ingen hund. Men jag tror på hundens andliga sida. Hunden finns allltid hos den som levt väl med sin hund.
Jag har två tikar. Leia är 85% schäfer och moder till Luna som är 92% schäfer. Resten är varg och alaskan malamute. Har inte, tror jag, någon fördom om vargar och/eller hundar, men visst har vargen något extra andligt i sig. Tycker jag.
Söker just nu boende på Gotland. Eventuellt bytes-lån, för att se om det funkar. Mer om mig på:
www.geocities.com/patafysik/vixnya.htm
OBS!
Kom ihåg att en dag är det, definitivt, för sent!
:rolleyes:
Mer
19 år 1 månad sedan #11607 av Nissegossen
Hej Graatass! (Eller Viktor) har läst lite, tack för att jag fick! Skall läsa mera, där var ju så mycket . Måste gå ner i tvättstugan och ta hand om min tvätt. Återkommer till dig!
Bara bra hälsningar, Nisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 1 månad sedan #11637 av Nissegossen
Hej Graatass (Victor)! Jag har läst lite till, bra sidor du visar. Skulle bara önska att du kunde uppdatera några av dem.

Fick veta att din Hund (varg 17%) inte får ha valpar i Sverige.

Kul, att få insikt i hur du är, var det du på bilden, med din hund?

Önskar jag själv kunde skapa en sådan hemsida. Men jag har på tok för dåliga kunskaper i data.

Ha en trevlig kväll! Nisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 1 månad sedan #11669 av Graatass
Jag har tagit en bild av mig själv på balkongen. Så annars är det mest bilder av hundarna. Tyvärr har jag svårt för att uppdatera bilder och websidor när jag sitter så här på biblioteket. Man har inte tillgång till något bra program och att skriva html för hand tar alldeles för lång tid. Så är de sidor man kan tillverka i www.geocities.com eget program alldeles för förprogramerade.
Har fler bilder som jag skulle vilja lägga in, men det blir av den dagen då jag av en händelse passerar ett Internet-café och har CD-skivor med bilderna på med mig. Vilket är ungefär lika troligt som att vinna på Lotto eller träffas av blixten. Därför hoppas jag att jag kan få tillbaka ett Internet-abonnemang, t ex via Com Hem. Men mer om det vet jag inte.
Det där var lite kort om varför jag inte har uppdaterat websidorna. Men det kanske är tråkigt för alla att läsa om detta på en sida som ska innehålla humor. Kanske bättre att skriva direkt?
Graatass alías Victor