Tystnad

Mer
16 år 3 månader sedan #106719 av Mysterio
Svar från Mysterio i ämnet Tystnad

agnes1 skrev: Mysterio. Jag läser o tror dig. Livrädd för zyprexa 8O 8O 8O


Tack för dom orden Agnes1!!, min avsikt är inte att göra folk rädda dock. Snarare informera om risken med preparatet vilket våra läkare inte gör i dagsläget för sina patienter utan dom äter medicinen i god tro. Läkarna och vårdpersonalen har i sin tur blivit förda bakom ljuset av Eli Lilly som tillverkar Zyprexa. Bara att ladda ner dokumenten i min signatur och läs själv.

Jag har sagt det tidigare jag har inget större intresse att diskutera andras mediciner, däremot så har jag själv ätit zyprexa och höll på att gå under på kuppen.

Sedan så finns det människor som mår bra och inte går upp så mycktet i vikt samt väljer att stå kvar på sin Zyprexa och det kommer jag alltid att respektera det är deras val oftast eller snarare läkarens vilja vilket avgör det mesta gällandes mediciner i slutändan.

Risk i förhållandet till nytta är alltid ett dilema. Men jag vågar påstå att Zyprexa gör mer skada än den hjälper och för dom som tvivlar på det är det bara att läsa min Zyprexa serie.
Mer
16 år 3 månader sedan #106720 av Mysterio
Svar från Mysterio i ämnet Tystnad

ak000 skrev:

agnes1 skrev: Mysterio. Jag läser o tror dig. Livrädd för zyprexa 8O 8O 8O


"Heil Hitler" nästa mao?


Ak000.

Tycker inte den kommentaren var helt motiverad. Om du inte delar min uppfattning om en medicin som du aldrig har ätit eller om det är något annat du anser vara fel så var vänlig och håll dig till konstruktiv kritik och inte pajkastning.

Pajkastning på internet leder sällan eller snarare aldrig någon vart och det blir bara tråkig stämning i slutändan.

Jag skulle kunna besvara din kommentar i syftet att vara elak/provocera men jag har passerat den åldern då jag ansåg att det fanns ett syfte med det unge man, du var runt 20 eller hur?. Dagens ungdom *brrr*, obs jag drar inte alla över en kam.
Mer
16 år 3 månader sedan #106721 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tystnad
Den erfarenhet jag har, det är av äldre typ, dvs Neuroleptika av den gamla sorten.

Jag har tex aldrig prövat varken Leponex eller Zyprexa!

Då, med den medicin som är adekvat för mig, nämligen Trilafon och då jämför med medicinering och psykos, så har jag personligen kommit fram till att en obehandlad psykos defentivt är värre än att ta medicin!

Att ha en psykos är livsfarligt, jämfört med att ta äldre typer av mediciner!

Det går aldrig komma ifrån att man måste göra en riskbedömning här och då verkligen lägga i vågskålen, alla skäl för och emot. :tänk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 3 månader sedan #106722 av ak
Svar från ak i ämnet Tystnad

Mysterio skrev: Ak000.

Tycker inte den kommentaren var helt motiverad. Om du inte delar min uppfattning om en medicin som du aldrig har ätit eller om det är något annat du anser vara fel så var vänlig och håll dig till konstruktiv kritik och inte pajkastning.

Pajkastning på internet leder sällan eller snarare aldrig någon vart och det blir bara tråkig stämning i slutändan.

Jag skulle kunna besvara din kommentar i syftet att vara elak/provocera men jag har passerat den åldern då jag ansåg att det fanns ett syfte med det unge man, du var runt 20 eller hur?. Dagens ungdom *brrr*, obs jag drar inte alla över en kam.


Du sprider desinformation i bästa demagogstil och tar ingen hänsyn alls till att en psykos är ett tillstånd som kan leda till att den sjuke tar livet av sig själv. I mitt tycke är du bara en liten scientologwannabe som inte ser hur de använder sig av missbrukare och exkriminella för att föra ut sin "religion" om hur utomjordingar kan ta människokroppar i besittning. Visste du t.ex att en pojke i NYC mördade sin mamma med 77 knivhugg då scientologerna nekade hennes son behandling med neuroleptika?
Mer
16 år 3 månader sedan #106723 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tystnad
Det är lätt att tro att man kan vara medicinfri fast
man är psykosbenägen.
Det har säkert de flesta gjort som har haft psykoser
eller är schizofrena.
Psykosen brukar komma tillbaka med dubbel styrka.
Det gäller att då inte göra något dumt som får allvarliga
efterverkningar.
Mer
16 år 3 månader sedan #106724 av ak
Svar från ak i ämnet Tystnad

Nissegossen skrev: Att ha en psykos är livsfarligt, jämfört med att ta äldre typer av mediciner!


Zyprexa --> bli frisk, men somatiska biverkningar
Ingen Zyprexa -- eventuell död