Negativa symtom som blir värre

Mer
13 år 8 månader sedan #331993 av Erasee
En Doktor K, sa att nikotin hämmar uppkomsten av Parkinsonssjukdom....
  • Brownstone
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #332014 av Brownstone
Svar från Brownstone i ämnet Negativa symtom som blir värre
Ni ska sluta rekommendera en massa neuroleptika till människor som inte ens har en diagnos. Fatta att det finns människor som dött knall och fall av Abilify.

Ta du och få fler positiva intryck i ditt liv istället för att leka med hjärnkemin. Är man deprimerad eller utbränd osv får man sämre ork. Onanera mera, skaffa en kvinna eller köp en RC-helikopter. Vad som helst för att bli piggare och gladare och släng din riserdal. Man ska inte äta sån skit om man inte är svårt sjuk.
Mer
13 år 8 månader sedan #332022 av Vemod

Admin1 skrev: Vid schizotyp kan kognitiva symptom förekomma, men jag har inte läst något om negativa symptom. Negativa symptom och kognitiva symptom kan i och för sig överlappa delvist. Negativa symptom kan förväxlas ibland med depression, men negativa symptom är mer långdragna. Det första tecknet på att man håller på att få schizofreni är negativa symptom och först senare kommer hallucinationer och vanföreställningar.

Har du fått antidepressiva? Jag tänkte om det kanske är en depression som du har.
Det du kan göra själv för att motverka negativa symptom är motion, kreativa hobbies och omega-3.


Enligt online-upplagan av ICD-10 som finns på WHO's hemsida ( apps.who.int/classifications/apps/icd/icd10online/?gf20.htm+f21 ) så nämns anhedoni som ett kriterium, och många på det schizotyp-forumet jag sitter på tar just abilify mot negativa symtom.

Jag äter inte antidepressiva, har aldrig känt att jag uppfyllt kriterierna för depression. Jag tar däremot litium mot hypomani, och har för mig att den även har en antidepressiv effekt.

Jag kan inte sitta här och svära på att jag lider av negativa symtom, för åtminstone nu när jag tar medicin så har jag ett relativt bra humör, men jag tror dock det var betydligt plattare förra hösten när jag gick utan.

Nåt som inte heller verkar vara typiskt för negativa symtom är att jag söker mig till andra människor för att försöka hålla mig sysselsatt, då jag har väldigt svårt att klara av det på egen hand och egentligen börjat förakta den ensamhet jag en gång avgudade. Omedicinerad så ville jag dock inte veta av andra människor utan satt mest i min egen lägenhet och stirrade in i väggen.
  • Brownstone
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #332023 av Brownstone
Svar från Brownstone i ämnet Negativa symtom som blir värre
Har du blivit diagnostiserad som bi-polär?
Mer
13 år 8 månader sedan #332024 av Nissegossen
Geta, jag gillar inte den vanliga sjukhusmaten, den var under all kritik, därför beställde jag rent vegetarisk mat och fick ett tillskott av organiskt zink på grund av egen begäran.Detta på grund av en redan då mycket gammal man jag träffade en gång när han jobbade på lkyrkans jourtjänst på 70-talet. Han vare redan inne på dessa teorier redan då!
Jag bara följde hans råd och helt tydligt var han inte ute i ogjort väder! Han hade ett von namn, men i skrivande stund kommer jag inte ihåg namnet.

Men, annars har du rätt i att det är skönt av få ordentlig god mat serverad på bordet och att man mår bra på det! Jag skall strax gå att äta, det blir idag ett utav Admins rekommenderade måltider, nämligen ärtsoppa med stekta bacontärningar och med pannkakor, vispgrädde, och hallonsylt på denna middag.

Allt köpt färdiglagat idag,förutom bacontärningarna, bara att värma!

Eraase, nikotinsyra är ett vitamin, kallat niacin och påverkar direkt de centrala nervsystemet och de är nog inte fel ute där! mere får fortsatt forskning utvisa,

brownstone, Du får nog en brun sten på din grav när du dör och dö gör vi tyvärr alla.

Sedan om man inte behöver det skall man absolut inte ha neuroleptika eller psykofarmaka överhuvudtaget för att det är "tunga" Mediciner. Men har man en svår neurologisk sjukdom får man faktsikt ta något som biter på en akut psykos som mycket väl på kort tid kan vara livshotande!

Jag har själv gjort valet att efter att ha upplevt flera onödiga psykoser, genom att jag själv satt ut mediciner och då har varit mycket nära sus idé ring om du nu kan förstå mig. Det gäller liv eller död i just den stunden och då måste man för sin överlevnads skull ta medicin! pest eller kolera, vilket är bäst? Jag föredrar antibiotika mot pest och rent vatten, samt toaletter till dem i kolera drabbat område och mot psykoser någon form av antipsykotika!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Brownstone
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #332027 av Brownstone
Svar från Brownstone i ämnet Negativa symtom som blir värre
Vad yrar du om?