Apati

Mer
12 år 10 månader sedan #412485 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Apati
Pm är personligt meddelande och du ser det strax under din avatarbild som du har på forumet!kika får du se. Detta för att du har ett pm nu.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #412495 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Apati
Jag ska träffa en läkare på torsdag. Men det är ingen jag vet vem det är. Men jag har terapi i morgon men psykologen har sagt att han har tagit sig vatten över huvudet som har mig som patient. Kul å höra...Nej... Men jag ska göra honom förvånad. Men nu är jag mest rädd för att jag ska bli dålig igen för jag sover så lite, är rastlös så jag vankar av och an, in och ut.
Mer
12 år 10 månader sedan #412541 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Apati
Jag käner mig ofta apatisk- men det kan man träna bort om man tränar upp hjärnan!-
Tex genom att använda den mycket och motionera mycket!!
:mrgreen:
Mer
12 år 10 månader sedan #412607 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Apati
Det kan vara negativa symptom, som du har eller depression. Antidepressiva kan ha viss effekt mot negativa symptom, men annars kan negativa symptom behandlas med musikterapi eller bildterapi. Motion har också viss effekt mot negativa symptom.
Läs mer här: <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=5&am....php?f=5&t=17201 [/url]<!-- l -->

Katatoni kan vara värre än negativa symptom för då kan man bara ligga helt orörlig utan att äta och dricka, vilket kan vara livshotande. Katatoni är dock inte lika vanligt som det var förr.
Mer
12 år 10 månader sedan #412610 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Apati
Om du frågar detta så är det inte direkt apatiskt. En apatisk person hade inte brytt sig om ens att fråga frågan.
Men du verkar vara lite nedstämd. Kram på dej och hoppas du blir gladare av vår närhet.
Apati är motsatsen till empati. Vilket är frånkopplad eller avtrubbad.
Så apati är tillfälligt avtrubbad. Medan man kan säga psykopater är permanent apatiska.
Mer
12 år 10 månader sedan #412612 av Geta
Svar från Geta i ämnet Apati
Apati och att försöka komma ner i varv måste vara fullkomliga motsatser.
Under min tid med schizofreni har jag mycket sällan varit uppvarvad men för
det mesta har jag slagits mot apati och negativa symtom och igångsvårigheter.
Det är jättejobbigt!