Apati

Mer
12 år 10 månader sedan #412476 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Apati
Du är kraftigt deprimerad, sök vård för detta så snart som möjligt! Behöver du någon att tala med irl?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #412477 av Geta
Svar från Geta i ämnet Apati
Man kan bli rejält slö och lida av anhedoni ( känner ingen lust till någonting) när man
har negativa symtom vid schizofreni.
Mer
12 år 10 månader sedan #412478 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Apati
Du kan pma jag själv om du vill. Du kan få prata med mig om du vill, men det är bättre om du får hjälp i din närhet!

Annars har viska en bra hjälpsida <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am....php?f=1&t=28973 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #412479 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Apati
Jag känner chefen här, www.svenskakyrkan.se/goteborg/kyrkansjourtjanst

Fördelen här, är att de har öppet och går att ringa dygnet runt!

Och chefen här, det får han tåla, han är ju offentlig person, heter Johansson som jag och jag känner honom väl.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #412481 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Apati
Jag vet inte vad pma är för något. Ja, jag kanske är deprimerad... Jag har ju även en schizofreni diagnos. Jag har en demonen som säger åt mig att göra dumma saker. "Slicka i dig din hunds spyor!" Jag vill bara lägga mig ner och inte göra något mer än att andas. Men det är svårt att göra det oxå...
Mer
12 år 10 månader sedan #412484 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Apati
Berätta för din läkare om rösten. Du behöver antagligen en justering av din medicindos. Så som du har det nu ska du inte behöva ha det.

Vilken poäng fick du på depressionstestet?