Auditory Processing Disorder

Mer
9 år 9 månader sedan #676330 av koi
Svar från koi i ämnet Auditory Processing Disorder
Har ringt vårdcentralen. De ringer tillbaka om en halvtimme. Ska be en läkare titta i mina öron.
Mer
9 år 9 månader sedan #676355 av Eos
Svar från Eos i ämnet Auditory Processing Disorder
:kram
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 9 månader sedan #676359 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Auditory Processing Disorder
Ja, man kan ha jättemycket vax, men det brukar snarare dämpa volymen?

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 9 månader sedan #676408 av koi
Svar från koi i ämnet Auditory Processing Disorder
Jag hade lite vax i örat. Men om det inte blev bättre på tre dagar så skulle jag återkomma. Jag ska droppa revaxör i örat och ha över natten. Volymen har varit lite dämpad. Men inte alla ljud.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 9 månader sedan #676415 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Auditory Processing Disorder
Ja, för mig funkar inte propplösaren längre, har läckage i trumhinnan. Så jag har fått dels via vårdcentralen en typ "dammsugning" av örona men det gjorde hemskt ont och gav inget resultat. Så jag fick en tid hos en riktig öronläkare, och han var mjuk och skicklig med sugaren.

Ska själv personligen kolla in närmare vad capd eller apd är för ngt? Men man behöver tydligen inte vara hörselskadad för det. Men har nu läst igenom länken och känner igen olika symptom, att hjärnan uppfattar ett annat ord än det som sägs. Så jag får tacka dig för att ha fäst min uppmärksamhet kring denna åkomma! :kram

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 9 månader sedan #676432 av Nissegossen
Jag har en hörselskada och jag kan också lida av detta med att inte höra vad folk säger. I allmänhet vill jag se den som pratar för kroppsspråket säger mycket och när man ser läpparna och ansiktet förstår man i allmänhet vad folk säger.

Jag saknar en del tänder därför hör inte andra kanske vad jag själv säger, men en döv tjej som tidigare bodde i närheten, läste på läpparna och hon sade att jag artikulerade orden väldigt bra när jag talade. Hon hade absolut inga svårigheter att förstå mig. När jag lyssnar på musik, kan svenska låta som engelska på något konstigt sätt och jag får koppla in hörlurar för att verkligen kunna höra vilken text det är på sången. Speciellt om det är en person som inte är född i Sverige.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum