Vad är social kompetens för något egentligen?

Mer
7 år 4 månader sedan #891826 av Geta
De som har kommit upp sig i samhället är livrädda för att falla statusmässigt.
Därför förekommer det stor rädsla för udda människor.
Mer
7 år 4 månader sedan #891828 av björk
Du pratar sanningsenligt jag då
andra sidan, vill understryka och
förtydliga det hära som Du på ett fint
bra sätt Du nämnde om Darwinism.
Det är, lika, bra å få "ett" sagt Darwinism
är fatal som sej och äkta torde säga fascism.
Mer
7 år 4 månader sedan #891830 av björk
(anvisat till Drummer)
Mer
7 år 4 månader sedan #891835 av Drummer

Geta skrev: De som har kommit upp sig i samhället är livrädda för

The att falla statusmässigt.
Därför förekommer det stor rädsla för udda människor.


The Higher You Rise, The Harder You Fall!
Mer
7 år 4 månader sedan #891839 av Amandara
Social kompetens är väl på något sätt att kunna sätta sig in i andra människors tankar och känslor och förstå med hjärtat
Mer
7 år 4 månader sedan #891842 av Drummer

Amandara skrev: Social kompetens är väl på något sätt att kunna sätta sig in i andra människors tankar och känslor och förstå med hjärtat


Helt rätt Amandara! Men sedan kan man inte känna med alla! Jag gillar musiker av den gamla skolan som mig själv! Jag gillar människor allmänt som inte är nymodiga och trendkåta! Sedan handlar mycket om attityd! Paradise Hotel är väl det mest horribla program som visats på Tv med massa ytlighet och historielösa människor som bara sjunger "Nu" och "Trend" och plastig Postmodernism! Dom har all rätt att få känna så men jag tycker det är förnedrings TV där det mesta handlar om Rasbiologi och att den mest fulländade får mest respekt! Jag tycker det är fånigt att så många i samhället dömer människor efter utseende! Jag har många ggr fått höra att jag ser bra ut, men det är inte det viktigaste för mig! Att vara jordnära och själfull håller längre!