Vad är social kompetens för något egentligen?

Mer
7 år 4 månader sedan #891752 av IngeF
Jeg er sosialt inkompetent og kommer til å forbli det. Hovedsakelig grunnet hjerneskade, men paranoide psykoser har neppe hjulpet.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 4 månader sedan #891768 av Jocke
Det är ngt som inte funkar med det sociala, jag kan inte sätta fingret på, har jättemånga jag hejar på och småpratar med ibland. Men när snabbheten och djupet kommer fram, så blir min hjärna liksom bortkopplad? Många anser mig störande när jag ställer den frågan, hade en fråga i ngn tråd kring detta, tar nu reda på i vilken tråd? Ja, i bildtråden fick jag minst ett svar!

Det känns som om jag faller mellan alla stolar i relationer, jag känner det som att jag snarare förstör än bygger upp relationer. Kan som sagt inte peka ut ngn, eftersom de flesta säger, det är inget speciellt. Fan vad sårad man blir av sådana kommentarer.

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 4 månader sedan #891776 av Drummer
Jag känner en ganska stor social kompetens med vissa människor som jag gillar och oftast med musiken som fokus där jag känner mig mer självsäker för jag kan en del om detta! Sätter jag mig på en fest med min systers arbetskamrater känner jag mig mer hämmad på ett sätt men irriterad över deras prydhet! Dom får så gärna vara det men jag trivs bäst där man får komma som man vill utan krav på att man alltid ska vara finklädd eller ha en dunderutstrålning vilket verkar vara viktigt för väldigt många idag! Jag har svårt att umgås med denna typ av människor!
Mer
7 år 4 månader sedan #891777 av Drummer
[youtube:3ve8i90r]vabnZ9-ex7o[/youtube:3ve8i90r]
Mer
7 år 4 månader sedan #891781 av björk
Var o en av oss rattar o navigerar efter förstånd å
förmåga. Går knappt att förbise. Det vore
som tvärsäker Berg-szäker perfekta ultimat
i sin term. Soppan var ,fixed från början för
att skönja resultatet i godan ro.

Detta är drygt nazitänk. Hoppas jag med
min primitiva skrift inte förorättat ngn

Men får nog komma med en vacker slutsats
att obegripligt sålunda ser jag de som ett begagnat komiskt skådespel med Nazi grunder
Mer
7 år 4 månader sedan #891812 av Drummer
Folk som förespråkar Normalitet, Darwinism och Rasbiologi är i en viss form Fascister! Det finns många som förespråkar detta även när utländska uppvisar styrka och kompetens! Skillnaden mellan Nazism och Fascism är att Fascisterna godtar andra religioner som Judar som exempel! Bara dom är starka och friska och når höga poster i vårt samhälle!