Jag vet inte vad som händer

Mer
6 år 5 månader sedan #991434 av Sjukihelahuvudet
Sov nästan 6 timmar på stesolid!
Mer
6 år 5 månader sedan #991444 av Inwatto
Bra att du sov!

Undrar om du tagit antipsykotika länge innan du slutade? Det är så att om man slutar tvärt, så blir man sjuk. Man måste trappa ner medicinen. Typiska utsättningssymptom är känslomässig instabilitet, sömnsvårigheter och snabbt ökande positiva symptom (röster och tokiga idéer). Exakt det du har. Det är inte normalt att må så.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 5 månader sedan #991477 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag vet inte vad som händer
Det är viktigt att sova för sömnbrist kan framkalla paranoia och brukar förekomma före psykos. Har du någon sömnmedicin, som du kan ta? Annars kan nog sömnen snabbt rätta till sig om du får Fluanxol. Samtidigt Fluanxol har lite uppiggande effekt. De flesta andra antipsykotika är tröttande.
Mer
6 år 5 månader sedan #991483 av Sjukihelahuvudet
Jag har tagit antipsykotika sedan sommaren 2014 till september i år. Tänker inte ta fluanxol. Och ingen sömnmedicin heller. Finns det något annat man kan göra?
Mer
6 år 5 månader sedan #991966 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag vet inte vad som händer
Du kan ju köra med avslappningsövningar om du är stressad. När du känner dig sämre vila och ha tyst hemma. När man närmar sig psykos brukar hjärnan bli överbelastad och då behöver hjärnan vila. Du kan också testa Proviva. Det finns en teori om att tarmfloran kan påverka psykossymptom.
Mer
6 år 5 månader sedan #992084 av Sjukihelahuvudet
Mina tvångstankar blir tusen gånger värre när jag försöker slappna av. Min hjärna går alltid på högvarv. Tack för tipsen! Proviva är ju gott..