Minns inte 00-talet

Mer
6 år 2 månader sedan #1025878 av Richard
Från perioden 2000-2010 minns jag bara en del saker. Jag var då 20-30 år. Men jag vet lite;

-99-03 arbetade jag på en fabrik, trivdes bra trots att den psykiska hälsan blev sämre.
-01 minns 9/11.
-03 dog morfar.
-05 var jag på semester i Thailand.
-06 hade jag praktik 9 månader i en färgaffär.
-09 gick jag en väktarutbildning.
-10 dog farfar.

Jag fick hem min journal, o har inte ens läst hela, eftersom det är ganska jobbig läsning. Det står i princip att under hela 00-talet så pratar jag o är fascinerad om/av bomber, gifter, våld, vapen, massdöd, mord. Rorschachtestet visade på "farliga" resultat, andra tester gjordes, men jag kan inte tolka resultaten. Blev diagnosticerad med bl.a. schizoaffektivt syndrom, asperger syndrom, ADD, o ett tag en viss schizofrenidiagnos, samt har depression följt med hela tiden.

Nån gång i början av 00-talet hade jag ett kort förhållande med en tjej, fick läsa journalen för att minnas det. Nån gång i slutet av 00-talet sålde jag min bil. Pappa bodde i Norge också under 00-talet. Tror att jag började min dagliga verksamhet -08. Om jag lägger lite pussel, så minns jag att jag hade bilen ett tag till min DV och när jag gick väktarutbildningen.

Under 00-talet fick jag ca 35 ECT-behandlingar, i 3 perioder, o jag tyckte inte de påverkade minnet. Lite förvirrad när man vaknar ur narkosen kanske. Men kan det vara så att de är dom som förstört mitt minne? Samt har jag under hela 00-talet ätit bensodiazepiner dagligen (inte under ECT'n, det går inte ihop), det kanske kan vara en orsak, vet att benzo kan orsaka problem med minnet. Sen har jag även ätit olika former av neuroleptika, främst Haldol. Jag har fått länkar till hur den snabbt krymper hjärnan, men det får man ta med en nypa salt. Jag visade artikeln för min psykiater o han sa att det där stämmer inte.

Jag har inte skrivit någon dagbok, o digitalkamerorna var inte de bästa, har en del bilder från en Nokia 7650 (hittade den, men batteriet är dött, skulle vilja se om där är mer bilder i den), som jag hade, sen en Nokia 6280 tror jag (också med dött batteri). Men ingen vidare kvalitet på bilderna. Hittar bl.a. några från en klassträff som jag glömt. Annars är journalen, den enda "registreringen" av mitt liv...

10-talet minns jag mer av detaljer o sånt, o har inte fått någon ECT under 10-talet, men äter fortfarande bensodiazepiner och neuroleptika.

Tror ni det är en är en kombination av ECT, benzo o neuroleptika? Jag är rädd att jag ska ha glömt 10-talet nästa decennium... Förhoppningsvis behöver jag aldrig ECT igen.

Men det digitala har utvecklats, man har sin Facebook där man kan titta tillbaka, bilderna är bättre, nyhetssidor lagras konstant, m.m. Allt man gör lagras ändå av NSA, men försöker strunta i det. 90-talet minns jag ju bra. Lite av 80-talet också, typ när jag började skolan.

Min farmor dog i alzheimer, kan vara ärftligt, men nu är jag 37 år så det tror jag inte.

Hade ju ett tag ett drogmissbruk i början av 00-talet också. Benzo o opioider. Det kan spela roll också.

Flashback är ju väldigt viktigt för mig, då mitt äldsta konto är reggat 2002, o har närmare 15 000 inlägg. Av de får man ju ut en hel del. Här på Viska reggade jag detta kontot 2011, men reggade ett annat konto, redan 2004, <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/memberlist.php?mode=...iewprofile&u=225 [/url]<!-- l --> Vad som hände däremellan minns jag inte...
Mer
6 år 2 månader sedan #1025904 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Minns inte 00-talet
Jag var oxå rätt borta mellan 2000 och 2010......mycket paranoia, vanföreställningar och hallucinationer. Usch.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025935 av lumpi
Svar från lumpi i ämnet Minns inte 00-talet
Hej Richard! Jag är oxå 37 :). Jag har också fått ect och den perioden är en enda stor minneslucka, gjorde en massa tokigheter då. Men efteråt har minnet varit ok. Nojig ibland att man ska få alzheimer sen men...inget att göra åt den saken. Har ätit neuroleptika i 10 år nu. Är också rädd ibland att min hjärna är förstörd av alla mediciner. Rökte på en gång och det var en oerhört obehaglig upplevelse som lämnade spår. Benso har jag lyckats klara mig utan. Det är lite sorgligt att läsa ditt inlägg men du verkar ju må ganska bra nu (?) och jag hoppas att du får klarhet i vad som hänt under de år du har minnesluckor. :)
Mer
6 år 2 månader sedan #1025946 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Minns inte 00-talet
Richard, fortsätt så och reflektera över ditt liv! Det kallas för existentiell intelligens när man håller på så... .
Mer
6 år 2 månader sedan #1026029 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Minns inte 00-talet
Du har väl använt för mycket bensodiazepiner, andra mediciner, haft depressioner (kan ge falsk demens), fått ECT mm. Svårt att säga vad som givit problem. Det kognitiva test du gjort var ju annars riktigt bra. Du kan testa din kognitiva förmåga här och det ger lika bra resultat som ett proffstest med psykolog:
www.viska.se/sjalvhjalp/6120-testa-sjalv-dina-kognitiva-brister
Mer
6 år 2 månader sedan #1026869 av Richard
Svar från Richard i ämnet Minns inte 00-talet
Det var en intressant sida.
Nu har jag dragit 3-4 öl, så kan man inte lita på resultatet om jag skulle göra testerna nu.
Men under första ölen var jag opåverkad, o gjorde det första testet,

Det blev så här:

Jag tolkar resultatet, så här;
Ökade negativa känslor, ångest o oro. Men svarade att jag aldrig känner ångest, men det är ju för jag äter Iktorivil varje dag!?
Jag ser ganska sämre än genomsnittet, på om en person är rädd.
Jag ser något bättre än genomsnittet, men ändå nära, på om en person är glad.
Jag ser något sämre än genomsnittet, men ändå nära, på om en är arg.




Postar resultat när jag gjort de andra testerna nykter!