Vardagssysslor

Mer
5 år 6 månader sedan #1102064 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vardagssysslor
Jag har försiktigt vidgat mina cirklar. I 10 år var jag under isen. I 7 år var det sådär, nu är det hyfsat sedan jag får chansen att sova på nätterna som jag ska. Tar lite i taget...lägger till en grej då och då och ser hur jag orkar...om det håller. Har vissa prioriterade grejer, motion, familj, vänner, Peer projektet...nu har jag rätt fullt upp och orkar hyfsat.
Mer
5 år 6 månader sedan #1102067 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Vardagssysslor
Spela dota
Mer
5 år 6 månader sedan #1102182 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vardagssysslor
Under depression brukar min ork vara nedsatt. Som sagt, tur att det finns färdigrätter (och gångavstånd till donken och Max).
Mer
5 år 6 månader sedan #1102236 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vardagssysslor
Troligen har du kognitiva symptom, som försvårar för dig att komma igång. Det är väl motion som kan förbättra din kognition något och förbättra vardagen. Kan inte ditt boendestöd få i gång dig?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1102514 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vardagssysslor
När man finner nästan allt meningslöst är det svårt att göra det mest basala. Jag vet vissa som har boendestöd kanske fem gånger i veckan. De kan komma helger. Jag äter en påse chips o slänger den på golvet. "Startknappen" brukar man få höra, hitta den.
Mer
5 år 6 månader sedan #1102551 av rymd
Svar från rymd i ämnet Vardagssysslor
Fantasio, väldigt bra sagt, det där med "startknappen", försöker alltid hitta den, svårt, men inte omöjligt