Vardagssysslor

Mer
5 år 4 månader sedan #1113490 av Miika
Svar från Miika i ämnet Vardagssysslor
Lite tråkigt att min David bor hos sin pappa på heltid sen en tid tillbaka. Han har en egen stuga på tomten där hans pappa har hus, så han har det bra :)
Mer
5 år 4 månader sedan #1113491 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Vardagssysslor
Okej miika :)
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1113519 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vardagssysslor
Har ingen startknapp sedan många år, det är det som är grunden till mina problem i dagsläget, tyvärr. Det är någonting jag förlorat. Ett schema skulle inte hjälpa upp det.
Jag funkar inte så.
Jag vill i sammanhanget berätta att hyresgäst föreningen skulle möta ordföranden i närområdet, dock ett möte med grann föreningens ordförande, den ordförande som var här såg ut som han var full varpå en kvinna ropa han faller, jag tog han under axlarna och lade han ned. ordföranden vi skulle möta ringde efter ambulans som tog han till Akuten på Östra. Han blev liggande på en bår. Han blev röksugen steg upp och gick ut. Där faller han ihop varpå många personal kom ut och de förde honom till röntgen, sedan direkt till operation han blev räddat till livet, men fördes till Högs bo sjukhus för utredning jag besökte honom och den första tiden var han rollstål bunden sedan gick han med rollator och kom hem. Han bodde en våning upp och dit kunde han inte ta sig med rollatorn. Länge var jag på honom, men han ville inte att jag och min dåvarande sambo ville han inte ha in i lägenheten, vården besökte honom och han ville flytta till en etta ifrån en likadan lägenhet som jag har. Till slut släppte han in oss och det första såg ju att han var samlare. Jag bar ut om det nu var 34 bärkassar med bara tomma whiskeyflaskor och en flyttbox full med tomma flaskor till soprummet. De anställda här såg jag ett av deras rum hade hämtat backar på systemet med blåa backar det var pant på den tiden.

Jag hämtade städgrejer hemifrån och sade jag går in på toa och jag är naken därinne och sade ifrån. Jag städade toa och när jag var klar visade jag upp det. Det enda han sade var, är detta min toa? Ja, var mitt svar. Den kvinna från vården som fick se det sade hon som har städat här har gjort så rent att man kan äta här inne! Han sade det är en han, hon upprepade att han eller hon som städat här inne har gjort så rent att man kan äta härinne. I det läget så sade jag att du får köpa en flaska vin till min sambo, han sade skall jag köpa vin till henne? Ja,absolut varpå hon fick en flaska. Jag städade även hans kök och han sade likadant är det här mitt kök? Det jag använde på den tiden var Ajax Expert badrum, men i köket fick jag vara aktsam för den tog bort färgen på skåps luckorna om jag gnuggade för hårt. Därefter gjorde han upp med en kompis till mig att han och en annan han kände städade lägenheten. Då frågade han mig, skall du inte städa mer? Nej du har gjort upp med dem, de får ta resten. Han fick hjälp med flytten, det sista i lägenheten jag gjorde var att plocka ut en rullande flaska ur i kylskåpsdörren.

Han är nu död sedan ett antal år tillbaka

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 4 månader sedan #1113521 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Vardagssysslor
den här snubben har motiverat o inspirerat mig de senaste veckorna
Mer
5 år 4 månader sedan #1113705 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vardagssysslor

Kattis35 skrev: Känner igen mig så i det du skriver...Har en son varannan vecka så håller mig motiverad att sköta mat, tvätt o handling och städ mm. Men när jag blir ensam då är det som om luften går ur mig och allt stannar upp. Hittar inte motivation att städa men jag gör det tillslut. Och maten när jag är själv blir bara lätt... mm

Troligen negativa eller kognitiva symptom du har när du inte får något gjort. Börja med joggning eller annan areobisk motion.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/2261-negativa-symptom
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...ncentrationsfoermaga